anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, nevím kde začít. Jsem ve složité životní situaci. Včera jsem zjistila, že jsem těhotná (8 týden). Dítě bylo neplánované, přítel mi opakovaně řekl že dítě nechce. Má pesimistický pohled na svět.Je mi 32 let a přítel je o 7 let mladší, jsme spolu přes 3 roky. Vztah nám až na máličkosti fungoval. Ale teď nevím jak dál. Chápu že nemáme žádné zázemí, ale ani se necítím na to dát miminko pryč. Přítel se jeví opravdu nekompromisně – myslím si, že když si mimi ponechám budu na vše sama :( Situace je ted taková že se mám ozvat až se rozmyslím, respektive at se rozmyslím do konce týdne. Ale já opravdu nevím jestli mám vychovávat děcko sama? každopádně přestávám doufat že se to v dobré obrátí. I když jsem jinak vcelku optimista ale asi hormony….díky za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Petro, možná vás překvapí, co napíšu, ale vězte, že to nepíšu jen tak: Když na potrat půjdete, je vysoká pravděpodobnost (90%), že se rozejdete. Takže z mého pohledu máte na vybranou: 1. děcko si nechat, přijmout že budete sama… Můžete mu říci, že je na něm, zda odejde nebo zůstane. (můžete být mile překvapena). ( 2. jít na potrat, připravit se na odžití traumatu… rozloučení s mimčem… a prožití pocitu, že jste sama… a dříve nebo později rozchod … a důvěra, že potkáte muže, který s vámi bude děcko chtít a vše půjde o.k. (což nevíme A. (i vy můžete být nekompromisní: bud mne miluješ i s naším děckem, nebo se rozejdeme – protože tak to ve své podstatě je). Petro, držím palce v nelehkém období. Stůjte při sobě.