anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, prosím Vás o radu. Můj otec má 65 let, je kardiak a bere spoustu léků, kvůli srdce, před necelými 4. lety prodělal lehčí mozkovou příhodu, po které se prudce změnilo jeho chování – zničeho nic se začne vztekat, rozzuří ho i maličkost. Navíc má problém s krátkodobou pamětí ( z toho si myslím i pramení ten vztek – možná jeho samotného na sebe). Někdy mám pocit, že se v tu chvíli chová jako malé dítě, kterému nekoupíte v obchodě lízátko a ono se rozpláče. Já, matka i sestra se snažíme mu pomáhat, mluvit s ním apod. Jenže mám pocit, že bez úspěchu, jako by neměl z ničeho radost, nic ho nebaví, nezajímá…. A občas dojde trpělivost i nám, příjde hádka (nepěkná) a já si pak vyčítám, že se k němu nechovám jako dcera hezky a dost mě to trápí. Nemáme ani materiální ani finanční nouzi a já netuším, z čeho ta jeho zlost a nechuť ke všemu pramení. Vždy to byl pro mě aktivní člověk a teď je to téměř cizinec.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
MiLá Teresko, bohužel při mozkových příhodách, při stárnutí někdy dochází ke změně osobnosti… vy se potřebujete smířit s tím, že táta je už někdo jiný než byl ve vašem dětství… to je život… vy si můžete zajít k psychologovi a probrat téma "vnitřní rodič v nás…." a zpracovat ho – např.: https://rovena.info/kognitivne-emocni-revitalizace-psychiky-kerp.html Ohledně tatky mne napadlo http://www.arlego-lekarna.cz/piracetam-al-1200-por-tbl-flm-120x1200mg~z1237958.html – nějaká i jiná nootropica – vhodné konzultace s gerontopsychitrem či gerontologem. Držím palce.