anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý deň. Mám jeden problém. Chcem sa Vás opýtať ohľadne ľudských myšlienok. Doteraz som si to až tak neuvedomoval, no v poslednej dobe som sa musel nad tým pozastaviť. Som skôr introvert ako extrovert a v samote veľmi premýšľam, často o hlúpostiach (politika, kto mi kedysi ublížil, aké filmy som kedysi videl, akú knihu čítal… – najčastejšie myšlienky). Neostalo to len v samote. Prerástlo to aj do môjho vážneho vzťahu s priateľkou. Prikazujem si v mysli: počúvaj, sústreď sa, vnímaj… No niekedy sa jej musím spýtať ešte raz na niektoré detaily, o ktorých sme sa rozprávali. Uvedomujem si, že to nie je správne. Hore uvedenými myšlienkami škodím nielen sebe, ale aj nášmu vzťahu. Zažili sme partnerskú krízu, riešili sme chyby, ktoré sa napriek tomu stále opakovali. Hrozné bolo aj to, že sa mi v myšlienkach objavili aj iné ženy, pričom svoju priateľku nadovšetko milujem. Nad jednou som dokonca rozmýšľal a rozmýšľam dlhodobo, pričom ju takmer nepoznám a neviem nič o jej vlastnostiach. Vidím tam len vonkajšiu stránku. Viem, čo je pokušenie, a nechcem prísť o moju priateľku, no vracia sa to. Síce mám manuálne zamestnanie, kedy človek normálne "vypne" a nezamestnáva si hlavu niečím iným, mne to veľakrát nejde. U priateľky aj klesla dôvera voči mne, keďže veľa nerozprávam a vyše roka som jej nebol úprimný (to som sa už odnaučil). Dostal som od nej ešte šancu, priateľka mi je oporou, ale sa bojí, že by mohla nastať nevera. Chcem mať lepší vzťah s priateľkou a neviem, ako tie myšlienky vyhnať z hlavy. Viete mi poradiť, ako s tým prestať? Vopred Vám ďakujem za odpoveď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý Vlado, byt dotaz vypadá jednoduše, vůbec není jednoduchý. Byla bych rada, kdybyste se objednal, protože to touto cestou nepořešíme. V dubnovém časopisu Nový Fénix vyjde článek ode mne, který se vám hodí, ale nevěřím, že do hloubky pořeší. Víte, čím víc něco odmítáme, tím to vytváří v psychice sílu, která si žije po svém. Tuto sílu vytváříte i vy i partnerka nejen v sobě, ale i ve vztahu. Pocity viny, provinění, hříchu, odsouzení to vše posilují. Strach je taky požírač. Njprve myšlenky v hlavě přijměte, nepřetlačujte se s nimi… Budu se těšit.