Dobrý den,rada bych využila Vaší poradny a doufám že nám pomužete!Má sousedka má manžela a ten když se opije tak je ve stavu kdy nevi kde je, na toaletu chodi do jinych místnosti,rozsvici a zhasina světla bere věci a pak je zase vraci,pořad cestuje.Sousedka je už nešt’astná musí ho hlídat celou noc!Ráno si nic nepamatuje.Nejde o alkoholika.Pracuje jako dispečer a před 6 týdny přestal kouřit.Bohužel to už měl i před tím než začal kouřit.Děkuji za radu a odpovědˇ.S pozdravem Marcela

Milá Marcelo, je sice hezké, že se snažíte pomoci sousedce, je však na ni a na jejím manželovi, aby problém uchopili… Jedná se o intenzivní reakci na alkohol – jsou lidé, kteří mají "alergii" na alkohol, která je doprovázena ztrátou sebekontroly. V takovém případě existuje jediná rada, alkohol vůbec nepít (tak jako alergik na oříšky se vyhýbá oříškům, tak alergik na alkohol by se měl vyhýbat alkoholu) Další možnost je, aby manželka v případě, kdy je manžel v nezvládnutelném stavu, zavolala záchranku nebo policii, která ho může odvést na záchytku (taková akce se sice prodraží, může však být i výchovná)