anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, jak napsat krátce a popsat problém… Začíná se nám měnit vztah v agresivní výpadky partnera proti mě a nejsem zrovna z těch žen, které by na sobě nechaly dříví štípat. Řeším to z toho důvodu, že máme roční dceru a ráda bych pro ní měla fungující a milující rodinu. Jen už nevím, jak vysvětlit partnerovi, že má problém a je potřeba ho pojmenovat a řešit nebo celou rodinu zničím, protože to prostě psychicky nevydržím a fyzicky nemíním, abychom se tu jednou pobili… Je každodenním uživatelem marihuany (5 let jsme spolu) a rád si dá i alkohol v hojné míře, když někam vyrazí – občas popíjí i sám doma (jeho návštěvy hospod se ale přestěhováním z PHy na venkov trochu omezily). Samozřejmě po "čuchnutí ke špuntu" se jeho spolehlivost, zodpovědnost a odpovědnost k rodině = 0. Po vystřízlivění se mám tvářit šťastně, že ho máme a vše co kde nechá, odhodí, neumyje s láskou uklízet… Když se ozvu, je hádka z jeho str.plná vulgarismů, typu ženských pohlavních orgánů a 2x už na mě vyběhl, že se jen tak tak držel, že mě neuhodil. Myslíte, že je tento problém ještě uchopitelný a řešitelný? Dcera už byla svědkem asi 3-4 hádek a vždy strašně pláče, nechci, aby to tak bylo dál… Předem moc děkuji za odpověď Pěkný den Marie…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Maruško, špatný výběr :( . Člověk, který nezvládá vztah k drogám, líbí se mu být pod vlivem omamných látek je špatný předpoklad pro harmonický vztah. Prvky agrese a nespolehlivosti pravděpodobnost harmonického vztahu ještě snižují tak na 10% (a to je optimistický pohled). Maruško, hádat se nemá smysl. Zkuste najít slova vstřícná, konstatující… at víte, že jste se naučila maximum z dané lekce… Říci v klidu, jak se cítíte v důsledku jeho chování, co to dělá s vaším vztahem k němu… co byste ráda… Zkuste to laskavě… když ani to nebude fungovat (je třeba vydržet to nějaký čas), pak budete vědět, že jste zkusila vše… a že musíte jít… Přeji vše dobré.