anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den. Jsem svobodná matka a samoživitelka, mám syna je mu 15 let. Poslední rok dva ho nic nebaví ,nechce moc chodit ven ,prý nemá s kým ,prý jsou všichni u počítače ,takže hrajou on line hry. Někdy se ho pokusím vytáhnout ven na kolo ,ale jen na chvilku a hned zase sedne k počítači. Chápu ,že v jeho věku něco dělat s mámou ho nebaví i já si vzpomínám ,že jsem raději byla doma ve svém pokoji sama .Počítač má přes týden ,tak na hodinu ,dvě ,ale o víkendu u toho sedí pořád ,pokud ho někam nevytáhnu a nebo nepošlu na chvilku ven. Trápí ,mě to ,že vždy volí počítač , když ho slyším přes dveře jak vesele komunikuje a směje se víc než v běžném životě. Když se mám projevit v běžném životě ,tak mlčí ,jak ve škole ,tak s dospělými lidmi. S otcem se vůbec nestýká , mužský vliv tam moc není a já jako ženská ho některé věci nedokážu naučit nebo motivovat. Vyčítám si ,že nic nedělá ,nemá koníček jen ten počítač , mám pocit ,že jsem selhala jako rodič .Přitom můj syn je hodný kluk , máme spolu hezký vztah, žádné hádky nic takového, máme určena pravidla na kterých se dohodneme ,povídáme si spolu a srandujeme .Jen bych si přála ,aby ho začalo bavit něco jiného než pc a dostal se ven a mezi lidi a ne jen ten virtuální svět. Každého z nás dělá něco jiného šťastným ,mého syna dělá počítač ,mám se tím trápit ,nebo mám pustit od starostí o něho a nechat tomu volný průběh ? Děkuji moc

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Ivanko, tím, že se tím budete trápit nic nevyřešíte :). Je dobré, že u pc komunikuje… je to forma navazování vztahů, v jeho prostředí nemá lidi, se kterými by si rozuměl, tak je prima, že je nalezl přes PC. Je pravděpodobné, že dříve nebo později bude komunikovat i naživo. Ivanko, vy jste udělala, co jste mohla. Ted je již ve věku, kdy je to už převážně na něm. Vy můžete poskytnout oporu, podporu. Mám pocit, že by bylo vhodné, abyste jednou-dvakrát zašli k psychologovi – můžete se stavit :) .