Dobrý den, můj manžel má extrémní strach o své zdraví. Vše se neustále stupňuje. Začalo to zdravou stravou, nyní už doma nevaříme vůbec žádné maso kvůli hygieně. O cukru ani nemluvě. Vše kupujeme v obchodech se zdravou stravou (kromě ovoce a zeleniny – ty zatím zvládne i nebio). Bojí se jakékoliv chemie – ačkoliv vše máme eko, ani to již používat nemůžu. Problém se prolíná i do běžného života, například v létě venku pokud nepoužije opalovací krém, tak se začne bát, že může mít rakovinu kůže. Pokud delší dobu nepije, bojí se, že to může mít vliv na jeho zdraví. Ani mě v tomhle nevěří. Vařit si musí sám, pokud je něco připravené ode mě, bojí se, že by to mohlo být delší dobu mimo lednici. K psychologovi ho nedostanu. Velmi prosím o radu.

Milá Izi, no to by mne nebavilo … vůbec mi to nepřipadá sexy … I z odboného pohledu je to na diagnózu – patrně obsedantně kompulzivní porucha (možná úzkostná) Ale pokud to on neshledává jako problém, pak to ani nebude řešit a pak zůstává pouze k řešení problém, který máte vy a to, že Vám to vadí . Nu, zvážíte jeho klady a přínosy pro váš život, že při něm chcete s tát i v tomto vývojovém stádiu a milujte ho i takového… Uvidíte, jak to půjde… Taky můžete navrhnout, že máte v manželství problém (a to máte), že si s ním nevíte rady (proto píšete) a proto byste ráda, abyste šli řešit manželství do poradny… Držím palce.