anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den,prosím o radu,co mám dělat. Manžel si našel přítelkyni,se kterou žil i s jejími 2 dětmi v její domácnosti 2 roky.Postupem času zjišťoval,že to přestává fungovat,až letos v lednu se od ní odstěhoval zpátky zase k nám. Jenže jí řekl,že se chce teď věnovat synovi, že ho zanedbával,ale, že se s ní rozchází, jí neřekl. Ona žije v přesvědčení,že se k ní vrátí,každý den ho volá a píše SMS. Přitom muž žije s námi,vzorně se stará o rodinu,chce už mít klid a uvědomuje si, že nám tímto odchodem k ní ublížil.Že nám to však vynahradí. Na moji otázku, kdy už ji to konečně oznámí, odpoví, že je slaboch.Mě však její telefonáty a SMS značně rozrušují. Během těchto 2 let jsme se odstěhovali z domku manželova rodičů. Manžel jí "nakukal", že tam teď bydlí sám a ona mu to bezmezně věří. Přitom žije s námi a fungujeme jako rodina. Nevím, proč manžel žije dvojí život, lže jí a udržuje ji ve víře, že jsou stále spolu.Přitom realita je úplně jiná, vím, že nás miluje a k ní se už nikdy nevrátí.Opravdu nevím co mám dělat. Dělat, že se nic neděje,mi nejde a doufala jsem, že během 3 měsíců to vyřeší, ale stále je to stejné a nic se neděje. Předem děkuji za jakoukoliv radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Romi, mužům nějak chybí mužná síla a přirozená odvaha žít v pravdě a rovně… Radit na tomto tenkém ledě je dost riskantní. Každý muž může zareagovat jinak. Chápu, že vyčkáváte a necháváte to na něm. Někteří muži jsou hodně citliví na zásah do soukromý a urazí je, když žena koná za ně… Jindy to muž vlastně uvítá a ocení – mám na mysli přímou konfrontaci – nebo i nepřímou… Pravděpodobně jste ta vstřícná a chápavá žena, u které si je muž jistý… často se doporučuje v podobné situaci dát ultimátum – potřebujete však být připravena přijmout obě varianty – vědět, že skutečně chcete jen muže, který za vámi stojí… když je to o.k., často to přinese i ovoce… Tak se nebojte poznat pravdu o svém muži a jeho vztahu k vám … :) Držím palce.