anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den mám problém z přítelem poslední dobou odkašlává krev a i ji zvrací pije alkohol a kouří až třicet cigaret deně bolího na pruduškách odmítá jít k lékaři i odvoz do nemocnice mám strach že jeto něco vážného máme čtyři děti tak se bojím o jejich a svoje zdraví řekl mi že mně už o svém zdravotním stavu nebude informovat tak tet nevím co mám dělat mám strach děkuji za odpověd.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Lenko, strach považuji za oprávněný… dobré to není… asi máte strach z vážné plicní infekční nemoci … (zvracení ukazuje, že by to mohlo být i něco jiného)… máte právo na bezpečí, tato nemoc patří do povinně hlásitelných, takže mám pocit, ano, bohužel si nejsem jistá, že když to začnete hlásit lékaři, policii, bude muset podstoupi vyšetření na TBC. Udělejte to, protože jinak vám i dětem hrozí latentní… a tak… v principu se můžete nechat otestovat i vy a děti (a taky zkontrolovat očkování), ale připadá mi tento způsob neefektivní, když jste stále v jedné domácnosti. Je to fakt závažné… jděte do toho…