anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, můj problém spočívá v tom, že nedokážu zvládat mateřskou dovolenou.Před pěti lety se moji rodiče dostali do dluhů, dluhy jsem úspěšně zplácela za ně a nebylo mi do smíchu.Poté jsem se seznámila s jedním mužem,máme spolu dítě a žijeme spolu.Začala jsem být ale v poslední době dost nervózní.Žijeme v bytě s dereg.nájemným, které již dnes je dost vysoké,přítel má průměrný plat a tchánovci nám nijak nepomůžou,mají ještě jednoho syna, který sice nemá rodinu,ale tchánovci jsou jím posedlí, jsou to lidé , kteří opravdu peníze mají a mohly by nás pozvat třeba i na oběd.Můj problém spočí v tom, že jsem si k tchánovcům vypěstovala nenávist, kterou před nima úspěšně skrývám.Jsou to velmi zlý lidé, kteří se spíše naší situaci vysmívají, vím, že kdyby jsem skončili pod mostem, možná, že by nám ani nepomohli.Chtěla bych jít brzy do práce, mateřskou předčasně ukončit dát dítě do jeslí.Můj přítel však nesouhlasí, často se proto hádáme, dokážu se uskromnit,ale myslím si, že by mi návrat do práce pomohl, dostala bych se mezi lidi, které mám ráda,fin situace by se velmi zlepšila, a na tchánovce bych se mohla dívat s opovržením tentokrát já.Vím, že pro dítě to není nejlepší řešení,ale finanční situace mě donutila o tom přemýšlet.Děkuji za radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Dominiko, rozhodnutí o tom, zda jít či nejít do práce je na vás. Dobré je zodpovědět si poctivě otázky: Oč běží v hádkách s přítelem? – Jaké pocity, potřeby jednoho druhého vstupují do "hry"? Jaká je vaše ústřední motivace k tomu, jít do práce? Odpovědi na tyto otázky by zasloužily další pozornost – nejlépe tak tři konzultace u psychoterapeuta. A ještě jedna drobnost Dominiko, nenávist a povyšování jsou hybné síly, které nepřinášejí klid… Přeji vše dobré.