Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o nějakou radu nebo cokoliv, co by mi pomohlo. Jsem sedmnáctiletá dívka vysoká 170 cm, vážím 60 kg, chodím na gymnázium, jsem hudebnice a tanečnice. Jde o to, že jsem si před rokem a půl všimla na fotkách, že se mi zakulacuje postava více než do té doby a chtěla jsem zhubnout, protože baletky nejsou tlusté. Prakticky donedávna o tom věděl málokdo a když už, tak nevěděl všechno. Zmenšovala jsem porce a začala jsem počítat kalorie, vážit se a kontrolovat v zrcadle. Nejméně jsem se dostala na 54 kg, ale pak jsem všechno přibrala a od té doby se to tak nějak střídá, ale na tuhle váhu jsem se už potom nedostala. Vyčítám si jídlo, ale jím. Když jsem mezi lidmi, nechci (bojím se) jíst, ale snažím se, aby nevzniklo podezření. Poslední dobou má ale právě čím dál více lidí narážky na to, že jím málo, že jsem nesnědla tohle a tamto atd. Taky se občas s někým hádám o tom, že jsem tlustá a oni zase tvrdí, že ne, že jsem hubená, někdo dokonce, že bych měla přibrat, což je podle mě kravina. Nevím, jak se to stalo, ale najednou mám pocit, jako by jakékoliv moje jídlo bylo pod dozorem ostatních. Nikdo o mně neví prakticky nic úplně a už jsem občas nucena lhát o jídle, přestože si zakládám na pravdomluvnosti a upřímnosti. Jsem příšerná! Zjistila jsem, že mi nebude stačit zhubnout, potřebuji být nejhubenější ve svém okolí. Mám to tak i jinde. Nebudu spokojená, dokud už to nepůjde být lepší. Nikdy nebudu dost dobrá pro sebe ani pro rodiče. Vím, asi je to zmatené, ale všechno sem napsat nemůžu, protože by z toho byla knížka. Pokud Vás napadne cokoliv, co by mi mohlo nějak pomoci, poraďte mi prosím. Děkuji moc

Milá Jani, jsi nemocná. Přestože BMI i je při dolní hranici zdraví, tvoje hlava funguje patologiky. (http://www.vypocet.cz/bmi ) Váha, jídlo, postava se stává středobodem tvého života – to je závislostní postoj… díky kterému přicházíš o radost ze života… Píšeš si moc "hezké" proroctví: "Zjistila jsem, že mi nebude stačit zhubnout, potřebuji být nejhubenější ve svém okolí. Mám to tak i jinde. Nebudu spokojená, dokud už to nepůjde být lepší. Nikdy nebudu dost dobrá pro sebe ani pro rodiče." Přidej: A to se může změnit… Pomoci ti může přesvědčení, že chceš být zdravá a nejzdravější ze všech, že chceš být přirozená a…. ;) a taky ženská a nejženštějčí… K ženským tvarům patří kulaté křivky… milování s kostrou má rádo jen pár mužů … kteří neumí milovat dospělou ženu a jsou uvízlí v nedospělosti… asi ani ty nechceš přijmout dospělost a ženskost… Miluj své křivky, hlad si je, hraj si s nimi… i před zrcadlem… Čti knihu: MIluj svůj život – bud dobrá a zdravá a radostná pro sebe :) , miluj sebe i druhé… naslouchej svému tělu… Nastuduj, jak složité tělo je a co vše potřebuje pro své fungování – skutečně nestačí jen mrkev (když si k ní nevezmeš tuk, tak z ní vitamín A nedostaneš…) https://cs.wikipedia.org/wiki/Vitam%C3%ADn Pokud budeš pokračovat ve svém nezdravém přístupu, předávám ti kontakt i na http://www.anabell.cz/cz/nabizime Taky můžeš vyhledat psychologa, když budeš chtít pomoci nějak urovnat pocity a myšlenky ohledně vztahu s rodiči a jejich očekávání… Přeji ti, at najdeš zdravý vztah k sobě.