anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den. Mam hodne velký problém s prijmutim tehotenstvi lidi okolo i mých kamarádek. Ta zavist je tak hrozná, az se za to stydim. Je mi 30 a již jsem byla před šesti lety jednou těhotna. Muj tehdejsi pritel I presto, jak tvrdil, Ze me miluje chtěl, abych šla na potrat. Nemusela jsem, v osmém týdnu me těhotenství skončilo samo. A od te doby se to se mnou táhne. Slyším ze někdo z okolí otěhotněl a padám do depky. S dalším přítelem jsme to nechali náhodě, ale nic. Tak poslední rok jsme se začali vic snažit, ale taky nic. Ted po pěti letech mam nového partnera, ale je tu strach z toho, ze on dítě samozřejmě nechce hned, což chápu. Ale me je 30 a ja nechci čekat další 3 roky nebo 5. Do toho mi našli papilomavir typu 16, který způsobuje rakovinu delozniho cipku. Od detstvi trpim Na chronicke Zanetu mocovych cest a posledni roky i vytoky. No a dnes mi ma nejlepsi kamaradka oznamila, Ze je tehotna po trech mesicich vztahu. Hnus je, Ze ji To nepreji, ale delam Ze ano . Přeji si, aby šla na potrat. No je mi ze me špatně. Ale je mi strašně líto, ze mezitím co ja budu chodit na gynekologii na očkováni proti papilomavirum, na testy zda mam jeste nějaký zánět a nebo na biopsii či již nemam rakovinu, tak ona tam bude chodit na kontroli zda je její miminko v poradku. Uz si připadám jako blázen. Chtela bych se s tim vyrovnat, ale nezvladam to. Co byste mi poradila? Mam vyhledat v blízkosti nějakou odbornou pomoc? Dekuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Petro, asi by stálo za to, jít si popovídat nebo i zapracovat s emocemi. Vážím si toho, že na sobě chcete pracovat a negativní nepřejícnost nechcete podporovat. Zkuste se stát pozorovatelkou tech emocí – Vy JSTE Petra a nejste ta závist, která vás přepadá… tu závist se pokuste oddělit od svého vnitřního krásného já… poděkujte ji, že se vám ukázala v takové síle… můžete si ji namalovat a pak spálit… třeba i několikrát… Také je třeba uvědomit si bolest, ze ztráty při potratu a tu bolest uzdravit… Přijmout svůj život s láskou a pochopením… Můžete se za tím účelem objednat. Držím palce.