anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý večer, měla bych problém se svým otcem. Sice s rodiči již nežiji, ale s tátou pracuji a v posledních tak třech měsících se mu velmi změnilo chování. Co se týče práce a co vím od mámy. Podle všeho se mi to jeví jako maniodepresivní psychoza nebo paranoia. Mámu všude sleduje, podezírá ji z nevěry apod. Když se s ním snažíme o tom mluvit, tak nechce a ze všeho obvinuje ostatní. Nadělal spoustu dluhů, hraje automaty, hodně pije, vůbec nespí. Když mu řekneme, aby vyhledal odborníka, odpoví, že se ho chceme zbavit a že z něj děláme blázna. Neměli byste aspoň nějakou radu, co s ním? Já s ním v práci jsem už také zoufalá, vůbec se s ním nedá mluvit a někdy jedná i nesmyslně. A moji mámu to také hodně trápí. Jsou spolu již 30 let a nemyslím si, že rozvod by byl řešení. Vím, že oba by to naprosto zničilo.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá An, hodně složitá situace… snad by bylo řešení jít spolu do poradny tak, aby to máma postavila tak, že ona potřebuje pomoci, že ona si neví v manželství a se sebou rady. Že tam jde proto, aby on ji pomohl. I když třicet let… je někdy třeba si položit otázku? Já nebo on. Co mamku zničí víc… má ošetřený majetek, aby byla v bezpečí střecha nad hlavou? Někdy může být rozvod cestou k "nakopnutí". To jsou jen úvahy… Přeji vše dobré.