Dobrý den, upřímně; nevěřím nikomu ale přesto si Vaší odpověď ráda přečtu. Jsem ve věku ,kdy bych měla mít jasno co chci od života. Přesto v poslední době pochybuji o svém bytí , už v dětství(které nebylo standartní – žádné rodinné vazby )jsem přestala snít , musela jsem čelit realitě sama a brala jsem vše jen jako nutné zlo. V dospělosti jsem zažívala satisfakci a žila spokojeným rodinným životem. Měla jsem manžela(a stále mám),děti i práci. Až jsem si říkala ,že si to ani nezasloužím. Děti dospěly a snaží se žít svůj život s manželem nemáme žádné závažné problémy , relativně bych měla být šťastná. Trápí mě ale prostředí ve kterém celá společnost žije a dotýká se to i mě . Nezaměstnanost, zloba ,frustrace , mizící lidskost. Po odpracovaných 25letech v jednom podniku(zkrachoval) zjišťuji,že se neumím přizpůsobit novým podmínkám pracovního trhu. Příjem i kontakt s lidmi potřebuji i když vůči nim mám dost silnou zeď ,za kterou nepustím jen tak někoho.Zkusila jsem se i rekvalifikovat , přesto jsem pro spoustu zaměstnavatelů nezajímavá, nechci dělat otroka , potřebuji pracovat, abych mohla žít a ne naopak.Ta dravost a bezohlednost mě ubíjí. Vše se snažím řešit sama , protože vím ,že nikdo nemůže vyřešit mé problémy , nikdo nemůže cítit to co já. Pokud bych byla na světě sama ,už tu nechci být, mizí lidskost a vítězí mamon. I to co se děje ve Světě(migrace) mě přímo děsí. Neumím se odrazit ode dna. Děkuji

Milá neznámá, i tatíček Masaryk ve své studii o sebevraždách uvádí, že společenské podmínky jsou spoluzodpovědné za míru sebevražednosti ve společnosti a i za sociální patologii a "nálady" lidí . Mnozí studovaní filutové tvrdí, že můžete cokoli, že žijeme v právním státě a občanské společnosti a máte-li problém, tak je to jen v tom, že se málo snažíte…. a když něco nefunguje, je to v lidech… V obecné rovině ano, ale… Na základě mnoha pozorování a zkušenosti je obtížné tento názor sdílet… řešení… ? už jsem zapomněla…. jo řešení individuální: Milovat život v jeho všech podobách… milovat sebe za všech okolností, třeba se to učit… dívat se na to hezké… věnovat pozornost tomu, co je ve vašem radiu vlivu…. Sama jednat tak, abyste dělala svět hezký :) Přeji vše dobré.