anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den paní doktorko. Ráda bych se vám svěřila s problémem, který mám se svým mužem. Seznámili jsme se v jeho 37 letech a do té doby žil se svou matkou, která je od jeho patnácti let rozvedená a bez partnera. Jejich chování se mi z počátku zdálo roztomilé- manžel ji každý den volá, pořád ji něco nosí na zub a chtěl by s ní trávit více času jako třeba brát ji na naši dovolenou atd. Po čase mi jeho chování začalo vadit, pozorovala jsem na návštěvách u tchýně, že se můj muž k ní chová ne jako syn ,ale spíše jako její partner a ona jako ušlápnutá chudinka, která by si bez něj nevěděla rady. Když se nám narodila dcera-její jediná vnučka, přála jsem si, aby se přestěhovala blíže k nám protože kromě nás nikoho nemá a také aby naše dcera poznala vztah babička-vnučka. Tvrdě jsem narazila na odpor manžela i tchýně…ji stačí vidět vnučku 1x za dva měsíce. Je spokojená, když ji funguje vztah se svým partnerem (jejím synem) a to ji plně uspokojuje.Manžel má na to názor takový, že matku miluje a udělal by pro ni všechno na světě….a já jen stojím s otevřenou pusou, nechápu tento náš trojlístek. Mě mý rodiče vedli k samostatnosti a nezávislosti. Já mám svou mámu také ráda, ale tohle se mi zdá hodně přehnané…jaký na to máte názor vy, paní doktorko?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Vendy, chápu vaše rozčarování. S mužem se můžete podívat na http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10169534665-partnerske-vztahy-aneb-navod-na-preziti/208572231000005-lide-kolem-vztahu-jak-resit-konflikty-s-nimi/ Samozřejmě, že cílem péče rodiče o potomka je osamostatnění tak, jak je to v přírodě… že i Bible praví: \"a muž opustí matku a otce svého a přistoupí k ženě…\" Jenže ono to je v tuto chvíli nejde o to, co je nebo není v souladu s přírodou, ale jak to dál pořešit… To, že jste v pozici pozorovatele je to nejlepší, co můžete udělat …. a prosím, neudělejte si z toho dominantní bod zorného pole – to by mohlo vést k rozpadu manželství… Držím palce – nemáte to jednoduché Chcete-li ocenit fungování poradny, zasdílejte, některý článek/stránku z tohoto webu např. na Fb. Články naleznete https://rovena.info/clanky.html .