anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den,mám problém, který mě trápí už delší dobu a postupem času se stále prohlubuje.Začínám nesnášet přítelovo děti /kluk 16, holky dvojčata 13let/ S přítelem jsem skoro 4 roky a má nenávist se stupňuje. Děti k nám chodí pravidelně víkend za 14 dní a celý měsíc o velkých porázdninách. Bohužel včera to vyvrcholilo tak, že jsem to svému příteli řekla, že děti nenávidím. Sám viděl delší dobu, že to hlavně mezi mnou a klukem neklape /chodí kolem mě jako když tam nejsem, všechny dotazy jsou směrované na jejich otce, přestože bydlíme v mém domě a opakovaně řekl, že mě nesnáší/ V hádce jsem mu řekla, že nechci, aby děti k nám chodily. Přijde mi, že ho jenom zneužívají, nezavolají jenom když potřebují kredit na tel. nebo peníze a k nám chodí protože jim máma nařídí, že k nám musí.Myslím si, že dítě ve věku 16 let už má jiné starosti než chodit ke svému tátovi, který má přítelkyni, kterou nesnáší, ale to jim nemůžu samozřejmě zakázat.Svého přítele mám moc ráda a nechtěla bych o něj přijít, ale vždycky se to ve mně nahromadí a já bouchnu. Mrzí mě, že on ví, že ten problém je, ale neřeší ho nebo nyní to vyřešil tak, že se mnou nemluví. Nevím co mám dělat.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Paso, rada v této situaci nelehká – vy toužíte po tom, abyste byla u partnera na prvním místě, aby při vás stál, přála byste si, aby vaše přání a potřeby zohlednoval, což se patrně neděje… ocenuje alespon vaši snahu? Vy máte právo rozhodovat o tom, kdo k vám do domu bude chodit a kdy… jak by se vám líbilo, kdyby přítel na víkendy 1x za 14 dní odjížděl na chatu a vy měla víkend pro sebe? Možná by pro vás i pro partnera byl užitečný seminář rodinných konstelací http://www.familyconstellation.org/program.php (informace na http://www.konstelace.info) Snad by bylo vhodné navštívit poradenství pro páry… Připadá mi, jako byste o svých touhách ještě něco důležitého nenapsala. Přeji vše dobré…