anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, můj problém jsem já. Je mi 25 let,jsem cholerik, histerka, nespokojená pesimistka. Nevěřím ve věrnost a lásku. Naši se rozvedli po 27 letech. Měla jsem v pubertě velké problémy s mámou a od té doby se to se mnou táhne, poslední roky je to pořád horší. Uvnitř jsem citlivá ale navenek hnusná a nepříjemná, chladná, smutná zdeptaná, a hlavně ubližuju svému příteli. Byla jsem i u psycholožky, ale až na pár rad co teoreticky vím taky, mi nepomohla. Už nevím jak dál. Skoro si myslím, že je lepší být sama, než ubližovat hodnýmu člověku a ničit mu život, jako to dělala máma tátovi. Nebo se jen k sobě nehodíme, ale bojíme si to přiznat. Jsem aktivní, ráda něco předělávám v bytě a tak. Přítel je líný, nic neřeší, nesportuje, jen kouří a jí.Vadí mi to, i jak vypadá na jeho věk. Je takovej "fotrovskej" typ. Ale zase mi pomáhá v mých stavech histerie, záchvatů apod. Málokterej kluk by to zvládl. Ponižuju ho, říkám věci, kterých pak lituju. Nevěřím že existuje člověk pro mě. Aby mě přitahoval a vyhovoval do života. U nynějšího přítele mám domov, bydlím u něj, je mi oporou. Ale nevím jestli ho miluji. Už jsem z celýho světa unavená. Nechápu smysl rodiny a dětí ….když vše odmaká žena a muž se válí a ještě třeba zahýbá. Můžete mi někdo poradit co s tím. Teorii vím, nepřibírat si vše, radovat se z toho, že jsem třeba jakž takž zdravá. Ale když mi chytne deprese je konec. Moc děkuji za odpověď. Kristýna

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Kristýno, jsem přesvědčena, že pro tebe existuje partner pro život. Nauč se sama zvládnout své stavy histerie – i když jsi žena, není třeba propadat návalům emocí. Když toto dokážeš, nebudeš tohoto partnera potřebovat a můžeš si najít jiného – aktivnějšího ve věcech života, který si tě zaslouží a ty jeho… Nalezni svůj klid… Můžeš se na nalezení klidu vzít několik lekcí u psychoterapeuta – jsi-li z nedaleka, ráda s tebou budu spolupracovat.