anonym Personál zeptal se před 10 roky
Hezký den Vám přeji Mám syna,bylo mu 15 let .Žije bez otce už od malička . Je to hodný kluk jen nemá žádné ambice ani cíle ,nemá snahu se v něčem zdokonalovat a soupeřit jen tak proplouvá životem .Nevím zda je to moje chyba ,jsem jen obyčejná ženská .Strašně moc bych si přála ,aby ho něco bavilo ,je to úžasný kluk ,který nemá sebevědomí a já nevím jak ho přesvědčit ,že může cokoliv když bude chtít ,že na to má .Když ho pochválím tak to nevnímá a když ho pokárám za něco ,tak se hned chytá ,že nic neumí. Co potřebuje takový chlapec v jeho věku od rodičů nebo od jednoho rodiče? Dávám mu domov ,lásku, bezpečí a důvěru ,stále mám pocit ,že nejsem dost dobrá máma. Už se mnou nechce moc trávit čas, tak ho nenutím, jen jsem mu řekla ,že pokud bude se mnou chtít být ,tak ať mi řekne, že ráda s ním něco podniknu. Co víc můžu ještě udělat ?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
MIlá Danko, podle všeho jste mu dala maximum, které jste mohla. Maminka má v životě člověka sice významnou roli, ale není celým světem. Jak vy píšete, role mámy je dát: Dávám mu domov, lásku, bezpečí a důvěru – a to jste mu dala v podobě, ve které jste mohla. Proto nemá smysl si něco vyčítat. V 15 letech již velkou roli hraje sebevýchova a vliv širšího světa, vrstevníků i dalších autorit. Pokud je to možné, tak ho nasměrujte na sport, skauting, turistický oddíl či podobné záležitosti… Důvěřujte tomu, že svou cestu si najde, důležité je, aby necítil provinění, že opouští maminku. Možná pro něj můžete udělat to, že uvidí, že sama žijete svůj spokojený život. Když budete chtít probrat některé záležitosti osobně, bude to lepší, protože vyslovovat domněnky, když vás neznám, by nebylo fér. Držím palce.