anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den,prosím o radu.Před 5 lety jsem byla na dovolené s bývalou spolužačkou,která v té době prožívala 3 roky starý rozchod s manželem.Byla tím velmi zasažena,ale přesto se mi zdálo,že celkém to zvládá.Bohužel tedˇpo 6 letech se mi zdá mnohem horší.Doma nezvládá domácnost-bydlí sama ,nemá žádnou energii.Nemá žádné koníčky, neumí si nic organizovat,chodí sice do práce,ale pak už nikam nevychází.Říká,že už kdysi potřebovala rekostrukci bytu,ale teďˇnemá to žádnou energii a ani chutˇsama něco dělat. Jak ji mám pomoci? Může ji rozchod tak moc zničit a nebo je toho více.Nebo si vzala do hlavy,že nic nezvládne. Děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Evelínko, je hezké, že se o ni zajímáte. Bohužel Vám nemohu moc poradit – ani nevím, v jaké životní etapě se nacházíte, holky. Důležité je vědět, že vy ji můžete dát pouze nabídky, ale jít po cestě síly musí sama – ano a někdy to není snadné. Kamarádka nemá dobrý vztah k sobě – měla by si ho lépe dobudovat… semináře, kurzy, (kniha Miluj svůj život) Pomoci mohou i antidepresíva… psychoterapie …. Vy ji můžete nabídnout občas výlet, kafčo… prostě to, co pro sebe kamarádky dělají… Držím palce.