anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobry den, Ja aj moja priatelka sme tridsiatnici. Chodime spolu uz skoro rok a pozname sa uz velmi dlho, ako kamarati snad cely zivot, to iste sidlisko, rozdiel medzi nami je 3 roky. Priatelka odmieta intimitu a teraz nehovorim o sexe. Sex chceme mat az po svadbe. Nema rada dotyky, ani bozky. Ona mi aj spominala, ze sa nebozkala na usta so ziadnym priatelom, verim jej v tomto. Ani so mnou. Za ten cas sme sa pomaly prepracovali aspon k obcasnemu drzaniu za ruky a bozku na lice, ked sa stretavame alebo lucime. Ziadne dlhe objatia okolo pliec, alebo zostat v naruci alebo … nic, zial. Ja som trpezlivy a nemam/mam s tym problem, uz na zaciatku vztahu mi povedala, ze jednoducho takto to chce a nevie to robit inak, lebo jej je to neprijemne. Ta nemoznost sa jej obcas dotknut bez toho, aby sa akosi so zvlastnym az neprijemnym vyrazom na tvari od vas pomaly neodsunula. Ona si to uvedomuje, a potom sa trochu citi previnilo, jej telo a tvar akoby reagovali samostatne a automaticky. Pred tyzdnom sme sa opat o tom trochu rozpravali, lebo viem, ze je to psychologicky problem (asi je to scasti aj dospievanie v jej rodine, ma super rodinu, len asi city chybali?..) a priznala sa, ze chce vyhladat psychologa a porozpravat sa s nim o tom. Ja som jej samozrejme slubil, ze ju podporim, a ze ked bude chciet, mozem ist aj s nou. Mam ju naozaj rad a povazujem tuto situaciu za nieco, s cim musime obaja bojovat, ale vzdavat sa urcite nemienim. Je to zena mojho srdca! Asi sa coskoro dockam odpovede, ale chcel by som vediet co by to mohlo byt? Teda je to akasi citovy chlad, alebo asexualita, alebo? Za kazdu odpoved vopred dakujem.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý Peter, jste milý a trpělivý a chápavý muž. Láska přijímá sebe i druhého v jeho celistvosti i v jeho tělesnosti. Pokud partnerka toto uznává a chce na tom pracovat, fajn.. pokud ne, pak je třeba, abyste si urovnal vztah sám k sobě, co sobě dopřejete…. Upřímně – na vašem místě by mi bylo jedno, jestli je to asexualita nebo chlad nebo neláska… důležité je pro mne, co ke mne přichází a je mi jedno, proč mi to ten druhý nedává… ale prostě nedává… můžete spolu jet na seminář Tantry… Přeji vše dobré.