anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, jsem už skutečně zoufalá, od března se snažíme otěhotnět s přítelem, ale zatím se nám to nedaří, šli jsme do toho s tím, že tomu necháme volný průběh, ale když se s přítelem milujeme, tak někdy jde do mě a někdy dojde vyvrcholeni "mimo", zavedla jsem s ním na toto téma řeč a řekl mi, že se se mmou nechce milovat jen za učelem miminka, že by ho to přestalo bavit a že miminko chce, ale chce tomu nechat volny průběh. Já nevím co si s tím počít, vím že naléhání mého přítele akorát odradí, ale začínám už z toho být nervově labilní, je mi 29, přítel má odjet na 3 měsíce v lednu do ciziny, všude okolo mne jsou naši přátelé s dětma, nebo čekají, v mé práci teď dvě kolegyně otěhotněly, už nevím jak dál, nemůžu jíst, spát, mám neustále tlak v bříšku ze stresu, mám pocit že ta touha po dítěti mě tak ochromila, že nejsem schopná už myslet na nic jiného a projevuje se to negativně v mém chování, prosím poraďte jak se od toho odpoutat, jak na to zapomenout, jinak mám pocit, že dítě nebude a nakonec ztratím díky svému chování i přítele. Děkuji moc za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Cácorko, 1. čím nervoznější budete, tím je větší pravděpodobnost, že neotěhotníte a máte pravdu, že v případě, že se milování mění v hon na otěhotnění, dochází k narušení partnerského vztahu. 2. zkuste nalézt cestu ke svému klidu (třeba i ve spolupráci s psychoterapeutem) 3. podstupte vyšetření plodnosti své i plodnosti partnera (nejlépe ve specializovaném centru např. http://www.sanushk.cz/ – přestože nemají kvalitní stránky, klientky jsou spokojeny s léčbou, lépe jít rovnou do specializovaného střediska, abyste v případě další léčby nemuseli všechny procedury absolvovat ještě jednou)