Dobrý den,nevím si rady je to těžké u dětí v pubertě můj syn odešel ,když mu bylo 19 let ,protože nastal problém ohledně peněz co s dědil chtěli jsme mu je uložit aby měl peníze do života.Ale začala do toho zasahovat moje matka,že ho chcem okrást a nevím co ještě přitom to trvalo 6 let než něco dostal a jen dluhů a právníků co jsme zaplatili.Tak jsem mu dala na výběr bud bude věřit tomu co říká moje matka nebo at odejde k ní vybral si druhou možnost a koupil si auto a vše utratil ,ale vztah se mezi námi hodně zlepšil s matkou se nebavím od té doby co syn odešel je to 5 let.Mám dceru 18let a tu moje matka nezná a ani znát nechce .Ale situace se opakuje né sice kvuli penězům,ale když po ní něco chci neudělá to hádky mezi námi se stupnují a to jen chci aby si po sobě umyla nádobí ,když uvaří si své veganské jídlo a sporák co zmaže .Včera to vyvrcholilo tím,že jsme se pohádali a dala mě pěstí a urážela mě je pravda já se neudržela a taky jsem jí nafackovala a řekla pár nehezkých věcí,a ona se sebrala a nepřišla domů.Furt mě vyhrožuje ,že odejde jako syn ,protože ví,že mě to bolelo.Manžel ten říká,že se celá situace opakuje,ale moc tomu nepomůže,protože je většinou na její straně.Někdy mám pocit ,že dítě jsem já a né ona.Protože kolikrát se mnou jedná jak manžel.Ona doma nic nedělá jen si uvaří své veganské jídlo a jde se psem.Ted chodí půl roku na brigádu,a když po ní chci aby si umyla nádobí po sobě tak manžel řekne myla v práci ,že ty hrnce a talíř mě nezabije když umyju ,ale tady jde oprincip já taky chodím do práce ,ale pro něj to nic neznamená mrzí mě to ale mám chut už od nich odejít.Já nevím proč bych to vše měla dělat když je dospělá a žije s námi.Ona mě říká i věci co říká můj manžel a furt mě říkají,že jsem nenormální,ale myslím ,že když s námi žije tak určité povinosti by měla mít.Já říkám internát aby se naučila dodržovat nějaký řád.A mám strach tímto,že nepřišla domů si myslí,že budu dělat co chce a to taky nechci jí ustupovat.A poslední dobou se vzájemně hodně urážíme naše hádky mě jsou už trapné i před sousedy co si pomyslí .Poslední dobou se mnou není schopna ani komunikovat a když se zeptám tak mě pošle někam.A u táty se chová jinak tam mu odpoví ,a dělá co ji řekne.Děkuji

Milá Beruško, tak trochu tápu v rolích manžel a táta – to jsou dvě odlišné postavy? Vypadá to, že nějak se nepodařilo vybudovat přátelský vztah s úctou s dětmi. Roli v tom patrně hrálo to, že se k vám okolí chovalo bez úcty. Dovolíte to i nadále? Je možné, abyste se odstěhovala… Boj může více zničit. Nedělějte hádky, které vám samotné jsou trapné… Můžete spolu zajít doporadny i s manželem. Můžete dceru poslat k otci. Varianty jsou různé, je třeba nalézat tu, která je pro vás nejvhodnější s ohledem na situaci. Skutečně si udělejte prostor k životu, který vás bude důstojny. Přeji vše dobré.