Dobrý den, již delší dobu mám trápení se svou matkou. Jsem teprve chvíli plnoletá ale pozoruji tuto divnou věc už delší dobu. Moje maminka dokáže být veselá ale pak přijde okamžik, kdy se něco úplně změní a ona najednou začne být jiná. Začne diskuzi se mnou nebo tátou tak, že se např. zeptá proč neuklidil kuchyň. Když jí odpoví, že to udělá, je jako nepříčetná a dokáže z plných plic až hystericky křičet, že to říká jen tak a že je neschopný, že nikdy nic pro ni neudělal a že si měla vzít někoho jiného. Vyčte mu úplně každou chybu v jeho životě a pak se obrátí ke mně. Nakonec vrhá takové ty věty, že by nám bez ní bylo líp a že měla být raději mrtvá. A pak si jde na celý den lehnout do ložnice a brečí. O několik hodin později se vrátí a zase se chová normálně. Takhle se to ale opakuje častěji a častěji a já si řikám, zda nejde o nějakou nemoc. Možná že z mého příspěvku jen vyplývá, že je cholerická, ale já vím, že jde o to, že jakmile něco někdo dělá jinak, než tak jak ona to považuje za správné, začne šíleně křičet, že ani nepopadá dech a říká věci které by normálně neřekla. Že jí máme jako otroka, že nic neděláme a pod. Například každý den mi říká, že by se mělo něco udělat. Když se jí zeptám co bych měla udělat, dostane se mi odpovědi , že jsem líná a že to je přece normální každý den něco dělat. Hodně často mi vyhrožuje že mě vyhodí a nebude mi dávat peníze. Tátovi vyhrožuje, že od něj odejde a že by mě zhubnout. Ale kdyby totéž říkal někdo jí, už dávno se sesype.Snažím se na ní být milá , ale nic nepomáhá. Nevíte jak mám na ni jít?

Milá Bobi, bohužel mamka je nevyrovnaná se svým životem a rozvíjí destruktivní myšlenky. V důsledku toho kolem sebe plive jedy… Pro tebe je podstatné udržet svou integritu, přestože ty věty od mámy bolí. Je dobré naučit se být sama za sebe, zranění si ošetřit a mámě dopřát život, který si vybírá… Možná by se skutečně všem ulevilo, kdyby šla žít sama… Ocenuji, že trénuješ být milá i v náročné situaci, víš, že jsi vyzkoušela, co je možné…a že občas to nefunguje… a musíme se smířit s tím, co je a podle toho se přizpůsobit. Můžeš třeba ještě mamce navrhnout zajít do poradny k psychologovi, že potřebuješ poradit sama se sebou, že si nevíš v té situaci rady. Držím palce.