anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobry den, je prosim normalni, ze ma znama neustale detem vymysli program, zve si sousedy, sousedovic deti, denne je u nich nejaka navstava.Malokdy jedou na nejaky vylet sami. Prijde mi, jako by ani sami bez spolecnosti nedokazali byt. Nejedna se o rodinne prislusniky, ale zname, kamarady a sousedy.V rodine jim to moc neklape takze rodinne vzathy na bodu mrazu. Co si prosim o tom myslite? Mam tendence upadat do stejneho zlozvyku, ale prijde mi to az moc teda, porad si nekoho zvat, me to spis teda vycerpava.Ale zase si rikam, jestli nejsem divna ja, ze k nam zvu jen sem tam nekoho . Dekuji Dobry den, jsem uz patym rokem na materske, bydlime v satelitu u velkeho mesta. Dost trpim socialnim vyrazenim a proto se az moc upinam na mistni sousedy, co maji taky deti, aby deti meli nejakou zabavu a ja s kym popovidat. Spratelila jsem se mimo jine se sousedkou odnaproti, deti si take hodne rozumi. Jenze od jiste doby me zacala prehlizet, nekdy ani neodpovi na mail ci sms, proste jeji zajem o nas ochabl. Deti nastesti si dal hraji spolu. Me to dost trapi, navstevovaly jsem se casto, byli i na spolecne dovolene. Kdyz jsem se ji jednou zeptala, jestli neni nejaka nastvana, rekla, ze ne. Dost me to trapi, jelikoz ji mam neustale na ocich, bydli presne naproti nam, takze na to musim myslet denne. Potrebovala bych nejakou radu, jak se od ni odpoutat. Byvala jsem v kolektivu vzdy hodne oblibena, platila jsem za stale usmevavou a komunikativni osobu. Proto je mi to divne…. Dekuji Vam

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
MIlá Kači a Adrianko, vím, že dotaz psala jedna osoba – to je ok… jen to nějak poladit… Vypadá to, že život na mateřské v satelitu má své radosti i úskalí… jste hodně orientovaná na vztahy s lidmi v sousedství – to není špatně, neprospívá vám, srovnávat se s nimi… Chápu, že se zabýváte tím, proč se sousedka změnila, ale nemůžete udělat víc než se ji zeptat a říci ji, jak to vnímáte vy. Pak už vám zbývá jen se smířit s tím, že vy ji máte raději než ona vás a propustit ji ze zorného pole do širšího zor. pole. Součástí odpoutání může být i prožitá mantra: "Miluji tě – miluješ mne; odpouštím ti – odpouštíš mi; žehnám ti – žehnáš mi ; a tobě i sobě přeji svobodu a propouštím te ze všech svých polí v zájmu veškerenstva." Ohledně toho jak intenzivně jsou hranice vašeho domu a rodiny otevřené je na vás a na manželovi… člověk potřebuje cítit sílu společenství i nabrat sílu o samotě. Držím palce.