anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den , nevím , kde začít ..je mi 16 let . Jsem adoptovaná. Vše za moje dětsví bylo v pořádku ale poté v mích 13 rodiče objevili alkohol a hrací automaty..Několik řekněme statisíc už do toho za ty 3 roky nahrnuli.. a pokaždé když přijdou opilí..jako třeba teď řvou tu a hádají se hodně brutálně ! . Matka se také občas chová jako …lehčí dámička a jde jí hlavně o peníze. Pijí tak 2x – 3x do týdne..a žijeme z jednoho platu. Psychicky jsem na tom už dost špatně a nevím co mám dělat..Mám přítele kterého znám z divadla a toho mi zakazují skrz jeho vzhled a to ho ani neznají..navíc je dost vážně nemocnej polyneuropatie což je odumírání zevnitř a oni takhle. Nechci být bez něj a vlastně nechci být ani snima..bojím se jich.Můj přítel říká ať žiju sním jenže nevím jak to udělat..plnoletá ještě nejsem ..( on ano ) a navíc se jich bojím jak jsem již psala.Poraďte :( Dřív mě i mlátili..nebo chtěli abych si něco zlomila či můj bratr aby měli peníze od pojistky..:( už vážně nevím co mám dělat :'(

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Nikol, ufff – složité… Chodíš do školy? Bylo by fajn vzdělání dokončit…řádnou maturitou, výučním listem, bakalářským diplomem… prostě jak potřebuješ. Můžeš se nechat zplnoletnit, rodiče by ti měli dávat výživné, můžeš dostávat příspěvek na bydlení, to vše, když se správně vyřídí papíry… s tím by ti měla pomoci chápavá sociální pracovnice na oddělení péče o děti při Městském úřadu. Jestli tam zajít sama nebo s někým, kdo tě podpoří…nevím. zkus https://www.novinky.cz/zena/deti/202769-rodinam-v-nouzi-muze-pomoci-bezplatna-pravni-poradna.html Nenech se odradit při první zrazující informaci… cesta je i právní a úřední (ele je možné, že nejprve ji někdo nebude chtít vidět) Držím palce.