anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, ráda bych Vás poprosila o radu ohledně jednoho problému. Jedná se o to, že děda který s námi bydlí neustále někam nosí peníze a pravděpodobně je někomu i dává. Vždy, když se ho na to zeptáme tak nás obviní, že mu je krademe a dokonce obvinil i své vlastní vnoučata. Dokonce s obnosem peněz se ztrácí i doklady a to trvá už celé tři roky. Nevíme si s ním rady. Co by se s tím dalo udělat? Předem děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá HD, toto je potíž na kteří jsme krátcí. MOžná by vám lépe poradila gerontolékařka či gerontopsychiatra. Ve stáří, u někoho dříve, dochází často ke stařecké demenci. Ty doklady doporučuji dát někam na bezpečné místo. Ztráty dokladů nahlásit – protože mohou být zneužité. Kdyby s dědou byla dohoda můžete navrhnout "trezor", kam se peníze budou ukládat a vždy vlastním podpisem se potvrdí, kolik vložil a kolik vydal. Můžete popřemýšlet i o omezení svépravnosti – probrat s geronto specialisty, jak se postupuje… Držím palce.