anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, vždy jsem tak nějak věděl, jak co mám v životě dál dělat, ale momentálně jsem narazil na situaci se kterou si opravdu nevím rady. Každý den, sedím na posteli, koukám na prázdné místo vedle mě a koukám do prázdné postýlky. Abych objasnil situaci : S přítelkyní jsme se minulí rok rozhodli, že chceme miminko, nebylo potřeba ani moc snažení a miminko jsme náhle očekávali. Byli jsme štastní, plní emocí a věděli jsme, že spolu chceme být už celý život, to také měla utrvrdit naše svatba. Tento rok jsem jel na delší dobu do zahraničí, hlavně teda z finanční stránky abych mohl do budoucna pořádně zajistit rodinu, jak mimčo tak manželku, po celou dobu jsme byli v kontaktu a manželka mi říkala, jak se na mě těší, jak mě miluje, že jiného nechce. Týden před návratem mi napsala, že už se mnou nechce být, že mě má ráda, ale náš vztah už dál nemůže pokračovat. Po vracení domů jsme byli týden spolu, byl to krásný týden, ovšem bez žádných intimností, mimo to, že jsme se drželi za ruku, hladili se, nebo jsme usínali v objetí vůbec nic, žádná pusa, sex, nic. Po týdnu se manželka rozhodla opět odjet k rodičům, s tím, že potřebuje čas si to vše rozmyslet. Chce týden na rozmyšlenou, jelikož ji miluji z celého srdce a nedovedu si bez ní a bez malé představit ani den života, dal jsem jí tedy čas. Ještě neuběhl týden, ale já jsem v hrozných depresích z toho co bude. Když odjížděla, říkala mi jak jí to všechno mrzí, že ví, že to je chyba z její strany, že se trápí. Dozvěděl jsem se, že se stýká z bývalým přítelem, což mi i sama potvrdila, ale stále chce čas na rozmyšlenou. Každý den mi píše, že ještě přesně neví co dělat a jak to bude, udržuje se mnou kontakt, voláme si. Co mám dělat? Mám věřit v to, že se vrátí? Nebo je tento čas jen nějaká zástěrka k tomu všemu a mám počítat s tím, že mojí ženu uvidím tak při předávání dcery? Děkuji moc

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milý M, ach jo. To Vám nepovím neb jak praví archetypální příběh o Rusalce – lidská láska je nestálá, proto společnost vymyslela svatbu se slibem… vyvíjející se společnost vše zpochybnuje… takže to vypadá tak, že lidé nepřijímají zodpovědnost… City, vztahy … jsou tekuté Partnerka je zmatená… zahrála si se svými city a ted si neví rady… co se sebou a s realitou. Co Vám poradit? Nu, chvíli ji nechte tápat (týden) a zanedlouho budte vy ten muž, který bude vědět – že takhle ne… možná bych sepsala žalobu za újmu a nedodržení manželského slibu – neříkám, že bych ji podala… a ani neříkám, že máte na ni být nazlobený, ale pro začátek trochu ano… pak/třeba i ted je třeba pracovat na svém citovém zranění a uzdravit ho v mnoha rovinách… (některý muž by šel dát pár facek tomu, kdo ji svádí a dovedl si ji domu… a někteří rodiče by ženě neposkytli azyl…) Taky jsem zastánce kreda: kdo chce kam, pomozme mu tam, ale chápu, že žít v této zmatenosti přináší bolest a pro dítě je založeno na vznik pocitu "nevědění" a na pocitu vykořeněnosti. Držím palce chlape.