anonym Personál zeptal se před 10 roky
dobry den, trpim depresemi a nevim jak z toho ven. jako malou me zneuzival otcim v skole se mi posmivali ze smrdim… co si pamatuju z uciliste taky nemam moc pratel a to ani ted kdy mi je tricet neumim si moc delat pratele. se svoji rodinou oc nevychazi Bratr prijede na vikend k rodicum lehne si do postele a mama mo jidlo nosi az do postele. za cely vikend si ani neuklidi… vim ze sito musi vyresit rodice ale me to vzdycky vytaci kdyz to vidim. Mama se mi snazi mluvit do toho co davam jist dceri a jak ji vychovavam oni to prece pred triceti lety delali taky a bylo to spravne. Ono to tehdy bylo spravne ale dnes je jina doba to jsem rekla i mame ale ona se urazila ze dela vse spatne pak jsme se dost pohadali tak je to lepsi ale ja mam porad strach ze neco reknu nebo udelam a ona se urazi. kontakt s nimi ztratit nechci prece jenom je to rodina. Muj pritel byl skvely clovek dokud jsem netehotnela. vtu chvili se mnou prestal spat. ze pry je mu to neprijemne kdyz jsem tehotna, byla jsem dost naladova, tak jsme se dost hadali. ted mame uz rocni dceru a neni to o moc lepsi. pritel prijde domu pomazli se s dcerou jde na dve hodiny do vany pak si trochu pohraju z malo asi pulhodiny nekdy min pak ulehne do postele k pocitaci ze je unaveny rano vstava ve ctyri chodi prece do prace dela udrzbu ve fabrice. jsem z dcerou cely den nastesti je strasne hodna a skoro neplace ale obcas ma vykyvy kdy treba vcera nemoha usnout byli jsme uz i venku v kocare anic. Obcas na me padne deprse kdy mam pocit ze jsem k nicemu a nic nezvldam ze jsem na vsechno sama do toho ta mala treba ne a nespat…. tak nani pri tom uspavani kracim at si lehne at uz spi…. vim ze to nema smysl a ze tak neusn ale nemuzu si pomoct proste to jde ze me samo nemuzu to zastavit druhy den je mi to strasne lito ale vim ze uz to nemuzu napravit dceru miluji a mam strach ze se me bude bat mam take strach me nebude mit rada strasne nerada bych mela s dcerou vztah jako ja mam ze svu matkou. materstvi neni vubec jak jsem si ho prdstavovala jsem vecne nevyspala pruderni nastvana… a hlavne mam blbu povahu nejprve konam a pak myslim neumim to zmenit bohuzel a co se tyka pritele domluva nefunguje to vse k mm depresim prispiva uz toho mam dost nevim jak z toho ven dekuji moc za radu

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Luciu., máte toho dost, to je evidentní. Přála bych vám regenerační prostředí, kde budete moci odpočívat…a řešit jídlo, spánek a lidi kolem, kteří vás berou… a to proto, že potřebujete načerpat energii, protože jste unavená a vyštavená. A když je člověk unavený a vyštavený, tak nemá moc energii pracovat na své změně a proměně. Tak zkuste vytvořit pro sebe prostředí, které pro vás bude co nejpříjemnější… dceru dávejte na hlídání… v kmenové společnosti skutečně nebyla máma sama na děcko… Je třeba se vyspat a jen tak posedět u kafe a poklábosit s kamarádkama… Taky by bylo fajn spolupracovat s psychologem – spíše dlouhodobě … Držím palce.