Dobrý večer,nevim co mám dělat. Jsem vdaná 8 let (jinak jsem spolu 11 let) máme 2 děti + jedno má manžel z prvního manželství. Byla jsem poměrně dlouho na MD (8 let), z toho jsem ještě 2 roky pečovala o nemohoucí tchýni a nyní jsem začala chodit do práce (3.měsíc).Pracuji na směny-12 hod, manžel na ráno. Myslela jsem si, že to bude vše klapat, že konečně nebudu na vše sama, že se postará i tatínek. Jenže on mi práci pořád vyčítá, žejsem tam pořád, ať se tam odstěhuju. Stalo se i že na mě stáhl ruku, ne jednou, ale to nechci řešit. On je v práci nespokojený, ale kvůli moji práci si nemůže najít jinou(prý). vadí mu, že mě ta práce baví a líbí se mi. Strašně na mně žárlí. Když jsem byla na MD, tak mě vyháněl at už jdu konečně taky pracovat a teď když pracuji,jsem opět špatná. Stalo se i, že jsem měla jít na noc, a on šel odpoledne na pivo a prostě nepřišel domů, s tím že ho moje práce nezajímá. Musela jsem dojet pro nevl.dceru,které potom vynadal, aby děti pohlídala, ale stejně jsem přišla o 45 min déle. Tvrdí, že naše manželství nefunguje, ale on je vždycky pár dní zamilovanej až po uši a pak se chce rozvádět.Pořád dokola. Co mám dělat? Moc ho miluju. Já jsem takový dobrák,pomohla bych každému, na sebe kašlu a přestává mne vše bavit. Jen v práci jsem ráda, protože mám klid. Děkuji za radu…

Milá Ha, jakou radu ode mne čekáte….? Jste v životní situaci, kdy jste konfrontována se svými potřebami, se vztahem k sobě. Doposud jste upřednostnovala potřeby jiných – především manžela, zároveň od něj očekáváre, že vám pomůže … opakovaně se stává, že vám dává najevo, že s vámi spolupracovat nechce … sice je možné, že se cítí ohrožen vaší prací, ale jeho způsob uvolnění napětí z toho je destruktivní… Navrhněte mu, že byste s ním ráda navštívila rodinného poradce, který může snadněji volit vhodná slova a vést vás ke vztahové harmonii. Vám samotné doporučuji věnovat se sobě, zajištovat si pohodo, dbát na své potřeby (i pro vás samotnou by byla vhodná spolupráce s psychoterapeutem) Přeji vše dobré a držím palečky…