anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den,je mne 25 let. Od dubna 2013 mam (mela jsem) přítele (28), do kterého jsem uz několik let předtím byla platonicky zamilovaná. Náš příběh byl dlouhý a pestrý a nakonec jsme spolu začali chodit. Oba jsme byli ve vztahu šťastní,nikdy jsme nemuseli řešit vážný problém, hodně jsme cestovali a chodili spolu po horách (poznali jsme se opravdu do hloubky),vedeli jsme ze spolu chceme zůstat napořád. V říjnu loňského roku přítel odletěl na 9měsíců do zahraničí (pracovat a cestovat,taková sebepoznavaci cesta). Předtím jsme spolu o tom hodne mluvili a rozhodoval se jen kvůli me jestli jet. Nakonec jel i s mým "svolenim". Bylo to pro me ale hrozně těžké, první dva mesice jsem ještě docela zvladla,další tři byly nejhorší co jsem do te doby zažila. Ohromný stesk,smutek,zoufalství, velmi malá schopnost se radovat…v tu dobu se ve me něco zlomilo a ja si řekla,ze mne je už všechno jedno. Na začátku května začal kolotoč úletu s mým dlouholetým kamarádem. Dvakrát jsme se spolu málem vyspali ale vždy jsem to včas stopla,mezitím jsme spolu byli dvakrát na výletě kde se nic nestalo, jenže potom jsem s ním byla pracovně v zahraničí a tam jsme se po příchodu z večírku spolu vyspali. Druhý den se to opakovalo,ale to si nepamatuju protože jsem byla hodně opilá. Další den jsme se opět po příchodu z večírku uspokojovali ručně ale potom to skončilo. Ráno jsme si řekli ze to musí skončit a tak se i stalo. Byli jsme tam vedle sebe dalších sedm dní ale nic se nestalo a dokázali jsme spolu normálně fungovat jako předtím. Za další měsíc jsem se měla konecne potkat s pritelem. Par dnu predtim jsem se ale sesla jeste s kamaradem alebez jakýchkoliv úmyslů a tak to i proběhlo. Velice jsem se těšila na přítele, setkání bylo moc hezké. Bohužel asi po týdnu mne prohlížel mobil a našel a přečetl si kompletně celou konverzaci s tím kamarádem. Takže se vše dozvěděl. Za normální situace by bylo nejlepší byt chvíli bez sebe a řešit to třeba po pár dnech,jenže my se sešli v zahraničí a nemohli jsme se úplně jednoduše rozdělit. Zůstali jsme tedy spolu dalších šest týdnů. Šlo to opravdu hrozne. Přítel se mne pořád vyptával na úplně všechno vcetne intimnich detailu…byly i svetle chvilky kdy jsme na to dokázali zapomenout ale o to horší pak bylo další vyptavaní,nadávání,vztek. Teď jedeme domů a víme ze nemůžeme být vedle sebe. Chceme zkusit jestli to tak bude lepší a jestli on zhlavy dostane všechny ty hrozne představy a myšlenky. Máme se moc radi,to co bylo předtím nesmazeme, jenže ani to co se stalo chvíli předtím než jsme se potkali. Vím,ze to co jsem udelala je strašné,hluboce toho lituju, nic v životě me nemrzelo víc. Nejhorší je,ze se sama v sobě nevyznam a neznám odpověď na otázku proč se to stalo. Vím ze je za tím vším smutek,stesk,zoufalství,alkohol a možná i me sebevědomí (potřebovala jsem si něco dokázat?). Prosim co delat pro zachranu vztahu o ktery oba stojime? Muzete mne nejak priblizit proc se to mohlo stat? Dekuji predem za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Mila Yen, proč se to mohlo stát? Máte pocit, že nejste úplná, když jste sama… Odjet na 9 měsíců pryč kvůli svému sebepoznání a svým zájmům … riziko … vy jste se taky poznávala… On Vás opustil dobrovolně a vy jste potřebovala žít tady a ted… Nelíbi se mi, že to berete na sebe… Ta cesta bylo riziko pro oba… "K čemu mi bude partner v Himalaji, když nehoda se mi stane v Humpolci? Pokud někdo potřebuje odjet, je to možné, nejsem věznitel, co bude? nevím… můžu si pouze něco představovat…" Pro záchranu? – nehledat viníka, přijmout každý svou zodpovědnost a požehnat druhému, co prožil na své cestě…. a žít tady a ted… Přeji vše dobré…