anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, chtěla bych znát Váš názor popřípadě rady. S partnerem budeme přes všechny obtíže nyní rok spolu.Mě je 32 a je mu 30let. Začali jsme spolu hodně brzo bydlet,již po třech týdnech chození. Kdy nastal stereptyp a byla jsem již jistotou,tudíž se už nemusel o nic snažit a jediné trávení společného času bylo před televizí.Avšak v té době napsal své bývalé přítelknyí ,že mu chybí a se mnou je z rozumu.Vysvětlil mi to tak,že nemáme společné zážitky. Tak jsem na něj tlačila víc,abychom nějaké měli a nebyly to zážitky před televizí. V dobách našich začátků,chodil pravidelně s kolegyněmi z práce každý patek na badminton (končí ve 14h a ja též). Se mnou již v týdnu nechtěl dělat nic,že mu jedna aktivita stačí.Nakonec za podzim a zimu byl se mnou na 4x squash a asi 3x v bazénu,nakonec se mu to líbilo. Když jsem chtěla ,abychom jeli spolu aspoň někam na víkend tak jsme skončili na návštěvách po jeho příbuzných,ale on jel na povinné zasedání s prací do lázní (kam jsem chtěla jet),ale se mnou se mu nechtělo,že je ošklivé podzimní počasí. (vysvětlil to,že musí a že je to placené z práce). A tak ubíhal čas a mými přáteli jsem se ho snažila seznámit,nakonec všeho všudy byl na jedné Silvestrovské procházce, jedné grilovačce,dvou únikových hrách a jeden půl den na Slapech.Snažila jsem se mu vybrat různé mé přátele,aby si vybral a mohli se bavit společně.Vždy se jen zeptal jak dlouho tam budeme a tvářil se otráveně. (chápu,že jsou lidé co jsou introvertní a neumí se seznamovat). Pokaždé když bylo zapíjení potomka (dvakrát za toho prvního půl roku) dal přednost svým (kolegyním – z jejich "party" jsou tam především vdané ženy asi 8,cca 30let,on,někdy single kolega a cca 45letý kolega). Záleželo mi na tom,trávit tyhle společné chvíle a smát se ještě s někým a sdílet to. Plynula doba dál,tak jsem zorganizovala víkendový pobyt v Krkonoších,avšak týden před námi tam opět jel s prací (nepovinná akce , pá-neděle) a když jsme měli jet mi nakonec z toho byl den a půl. S jarem se akce množily a nakonec jezdil jednou za měsíc od patku-nedele (nepovinné). V tydnu meli aspon ob týden unikovou hru nebo neco jineho. V kvetnu jsme jeli na 14denni dovolenou spolu a pak jsem se chtela jiz rozejit. Navic spolecne bydleni skyta dosti potizi (v jednom byte bydli jeste 3nájemníci se kterými sdílíme koupelnu a obcas chodi do nasí "garsonky",aby si v kuchyni uvarili).takze soukromi zadne. Coz mi zacalo bohuzel byt take neprijemne. Po návrhu o odstehovani do spolecne garsonky odmitl,ze omezi pristup do kuchyne.Tak jsem se odstehovala sama a chodim na navstevy. V cervenci jsem vztah jiz ukoncila,a parter obratem napsal byvale. To uz mi bylo jedno co a jak bude. Nakonec jsem se s byvalou videla a promluvila si. Sdelila mi,ze ji pravidelne kontaktoval (vzdy kdyz jsme meli rozepre ohledne bydleni nebo nedostatecne kvalitne straveneho spolecneho casu). Vyslechla jsem,jak ji byl neverny a tem pred ni a bylo rozhodnuto.) Avsak aby tomu nebyl konec, partner premyslel a vymyslel ze nakonec chce me. Kdyz jsem mu rekla,ze pokud me jeste chce,tak spolu pojedeme na vikend nekam a poresime to,radeji jel opet s kolegy (zen bylo 8 a on a kolega)na tridenni akci na kola. Tak jsem rekla,ze si jasne vybral. Vratil se a po dvou dnech se ozval,ze uz vi.Omlouval se,prinesl kytku a ze zaplati zajezd a ze uz budu jedina ja. Nj,jenze ja a dalsi zeny chteji verit ve zmenu. A tak jsem jela.Dovolena byla hezka a opravdu se snazil byt pozorny a mili partner. Po dovolene mel opet akci s kolegynemi (sel na svatbu,opet bez partneru).Coz je pro me nepochopitelne,kdyz se jedna o svatbu.Ale stalo se. V srpnu jsme jeste jeli aspon pod stan a poridil si kvuli me kolo,abychom mohli jezdit spolu. Takze jsem si myslela ze se opravdu snazi. Sam rekl,ze si z neho kolegyne jen utahují a mají to jako dámskou akci. Ale neni to ani mesic a opet je tu jejich nepovinna akce na kterou proste musi jet. Strasne se tesi. Rikala,jsem mu at si vybere koho chce ze sveho okoli kdo mu nevadi a udelame neco spolecneho,ze bych ho rada videla se bavit. Ve spolecnosti mych pratel se zdaleka tolik nesmeje ani nebavi (jsou cizi). A me cizi lide nevadi. avsak problem je,ze nema skutecne pratele mimo pracovni kolektiv.A dámy si na těchto akcích nepreji partnery a ani partnery kolegu. Pry se chovaji jinak nez pred partnery. Moje parta lidi se malicko rozpadla (tvorili ji páry) a nyni mají ratolesti,akci je mene a nebo s di je delaji s detmi. V mem svete se lide chovaji stejne jak mezi prateli tak doma. Kdyz jdu nekam jen s mymi prateli je mi lito ze tam partner neni a nemuze se bavit take (v tomto pripade by se vlastne ani nebavil). Ale na jejich akcich vim,ze bych si umela co rict a ze chodit po horach nebo na kole zvladnu. Je pro me opravdu tezko pochopitelne,ze bych mela delit svuj cas s prateli a cas s partnerem a nesdilet jej. Chapu,ze obcas potrebuje jit muz do hospody nebo na panskou jizdu.Muj partner ma jednu kamaradku,ktera prijede 4krat za rok a jdou na vino a pak kolegyne z prace.Takze kdyby je mel vzit na spolecnou akci budou koukat divne (sami maji sve pratele).Co mam delat?Jak udelat kompromis,kdyz je pro me dulezite travit cas s prateli a partnerem dohromady.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Zoro, přítel chce žít v partnerství a zachovat si zvyklosti jako svobodný… to prostě nejde… dopřejte mu, at si užívá, co potřebuje, at dává to, co mu je přirozené… a vy si jděte po svém – jestli to chápu správně, jste žena schopná samostatnosti a nejste na něm citově závislá… jste žena, která má ráda přirozený řád i vnitřní partnerství, sounáležitost… něco, co partner necítí… Přeji Vám někoho, kdo přirozeně vstoupí do Vašeho světa.