anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, máme 15 dceru (puberta v plném proudu), která je prvním rokem na SŠ. Tam se zdá být vše ok. Problém je v komunikaci mezi ní a otcem. Někdy mi přijde, že je na ni příliš přísný, neumí s ní v klidu mluvit, pouze přikazuje, "vyhrožuje" tresty a občas ji i ponižuje. Vše se ještě zkomplikovalo, když jí viděl venku s kamarády, jak drží krabičku cigaret. Chtěla jsem to řešit s dcerou i s manžel, ale bez výsledku. Automaticky na ní začal křičet, vyhrožovat apod..nelíbí se mi takový postoj, snažila jsem se s ním o tom mluvit (bez dcery), ale on to bere tak, že stojím při ní. Ale já si opravdu myslím, že křik nic nevyřeší. Výsledek mého rozhovoru s manželem byl, že si mám s ní dělat co chci, nezajímá ho to…vlastní dceru "odepsal". Jak změnit postoj manžele? Děkuji,

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Julie, věřím, že děláte to nejlepší… mluvíte s ním v klidu, bez dcery…bohužel změnit druhého nemůžeme… a je to složitá situace… Jen pár technických inspirací: mluvit s manželem na toto téma spíše v otázkách: např: Co myslíš, že dcera cítí?, co se stane?, jak se cítíš ty?, co tím kdo získáme? Jak se cítím já? Můžete zajít do poradny spolu vy dva… Řekněte, že byste ráda, aby tam šel kvůli vám, že se necítíte dobře a nevíte si rady, zda by vám mohl pomoci… Jinak je možné, že se budete muset smířit s tím, že je to :( . Držím palce.