Dobý den, mám problémy v oblasti práce a školy. Letos jsem odmaturovala bez problémů s dvěma 1 a třemi 2. Poté jsem se však nedostala na vysokou školu a čím dál tím více mě to tíží. V noci mám problémy se spánkem a celé dny jsem jen unavená a často nepříjemná. Myslím na to skoro každý den. Všechny školy které by byly v úvahů mají příjmačky bud z matematiky nebo rovnou ze SCIO, konkrétně všeobecné studijní předpoklady. Matematika je snad jediný obor ve kterém mám problémy obstát. Nedokážu základní větší rovnice, natož záludné slovní úlohy které obsahují scia. Pokaždé když se na to odhodlám připravit, jsem ve stresu a v tu chvilku nevím kde ani jak začít…matika se přeci naučit nedá- člověk ji musí chápat. Navíc mám ted do dalších příjímaček jen pár měsíců. Přítel je čerstvě po státnicích z ČVUT a o to víc mě vzalo že jsem se nikam nedostala. V současné době pracuji u taty ve firmě každý den 8 hodin za minimální peníze a celý den akorát přemýšlím co mám dělat. Strašně mi chybí škola, lidi v mém věku protože v kanclu jsou 3 starší paní a trávím tu 97% času takřka nicneděláním a utíkáním na toalety protože se mi chce brečet a většinou to neudržím. Zblázním se tu, potřebuji se něco učit, nebo se někam posouvat… jenže ted se nedokážu hnout z místa abych se sebou něco udělala.

Milá Lilo, to mne mrzí, když duše, která se chce rozvíjet je zastavena … Váhám s odpovědí, protože skutečně nevím, zda Váš handicap v oblasti matematiky je tak rozhodující pro další studium a ani nevím, jaký směr studia Vás láká. Spíše intuitivně cítím, že existuje škola, kde by Vás studium uspokojovalo a přijetí je možné. To je věc jedna. Druhé téma je, naučit se být vděčný za to, co mám a být v klidu, i když se události vyvíjí jinak, než bychom si přáli. Je to ceta k tomu, jak se dostat do neosobního vnímání událostí a hledat pro sebe možnosti uspokojující. Vím, že je to náročné, přesto to doporučuji. To se můžete učit. Knihy? Např.: Moc přítomného okamžiku (pracovní kniha), Miluj svůj život. Doporučuji spolupráci s psychologem, lépe porozumíte emocím a třeba najdete konkrétní možnosti pro seberozvoj, které ted nevidíte. Držím palce.