anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, oslovuji Vás, protože řeším opravdu těžko řešitelnou věc. Budu zde psát fiktivní jména….Jsem ve stavu, kdy si opravdu nevím rady,jak z tého situace vyjít. Bohužel i finanční prostředky v tom hrají podstatnou roli. Ty by alespoň nějakou část vyřešily. Bydlím ve svém domě nově se svým novým přítelem Juliánem přes rok a máme střídavou péči s jeho malým synem Sebíkem. Syn je skvělý a hodně ke mně tíhne. Máme opravdu moc hezký vztah. Takový ale se svou matkou nemá. Je totiž úplně stejná jako ta má, která s námi žije/má matka / . Situace u nás je bohužel nesnesitelná a má matka se věčně hádá s mým přítelem. Žila v mém domě již před příchodem přítele. Má vlastního přítele Petra,který s ní žít nechce a jejich vztah je opravdu víkendový… už skoro 18 let.. Ona si ze mne udělala svého přítele.Já za ní brala zodpovědnost. Její přítel mi kdysi řekl, že si s ní občas pošpásuje…. ale že s ní žít nechce. Že je nesnesitelná. Sama s ním měla hromadu hádek, jako s mým nevlastním tátou Milošem i s mým vlastním Janem,kde se ustavičně hádali.Já žila do 14 let s vědomím,že můj táta je právě Miloš. Měli spolu pak mého bratra. Táta pak pil a s mamkou se i prali. Ale bylo to tím,že ona viděla, že pije a začala ho provokovat a strkat do něj a pak se divila,že si to nenechal líbit a také do ní strčil. A pak se vzájemně pobili. Ale ve 14 letech mi nevlastní otec v opilosti řekl, že mám pravého tátu v zahraničí. Že tam emigroval,když mi byli 4 roky.. Já ho později objevila a nevlastní sourozence a mám s ním normální vztah a matku jsem tam vzala taky,aby se potkali po tolika letech.. ale i tam se pohádali a já viděla, že by spolu žít nemohli. Vždy jsem jí pomáhala. Dala jsem jí práci u mne ve firmě,když jsem podnikala,v té době jsem i žila napůl v zahraničí se svým bývalým partnerem..Matka žila v bytě,mezonetu,kde byla i firma a nemusela ani platit 5 let za žádné poplatky. Jen dostával svůj plat. Vyšší než měla kdy jinde…Spoustu dárků a zájezdů a cestování zažila díky mne a mému příteli. Pak jsme se rozešli s bývalým přítelem a já změnila svůj život od základů. Přestěhovala se do domečku a máma šla zpět na sever…měla tam byt po své matce,který zdědila. Ale neměla práci. A mne jí bylo opět líto a tak jsem jí řekla,ať jde ke mne na čas do domečku a že může např. hlídat děti. Jedna má kamarádka si ji tedy vzala jako paní na hlídání… 3 roky se prostřídla s oběma dětma a kamarádka ji doporučila i jiným, kde taky nějaký čas hlídala, než šly děti do školky. Druhá má kamarádka ji pomohla prodat byt po babičce, co zdědila, neb tam měla dluh na kuchyň a neměla nájemníky a musela to tam stejně platit, a tak se z toho takto dostala. Jinak by to nevím jak dopadlo… Řekla jsem jí,ať si ty peníze hlídá a že zkusíme nějakou hypotéku a dáme nějaký byt pro ni dohromady… aby měla své… Jenže i já jsem pak přišla o práci a nemohla jí dát více než střechu nad hlavou. Na služby přispívala a když neměla, tak mi zase v domácnosti pomohla a brala jsem to tak,že holt přečkáme období a zase bude lépe. Po rozchodu s bývalým přítelem uběhlo dost let a nikdo ke mně nechtěl. Všem vadilo,že by tam byla má mamka… Potkala jsem ale nakonec novou lásku a ta s tím neměla problém. Zpočátku to vypadalo idylicky,ale po té se mamka s přítelem začali hádat a pak si vzájemně dělali naschvály. Už stačilo,že jsem měla problém s bývalou partnerkou,která dělala problém a pak zase toto. Ale má matka již měla stejný problém předtím s mou nevlastní sestrou,která u nás tak 2 měsíce přebývala. Skoro se poprali. Má matka je děsně agresivní. Vždy taková byla. Je schopná vyřvávat na celý dům, mít hodinové průpovídky pro sebe a klidně strčit do vás a dát mi facku i ve 40 letech. Je děsně despotická. Problém je,že si stěžuje jiným,že mi ji šikanujeme a řekla, že jsem povinna se o ni postarat, že nikam nepůjde a když,tak že jí musím pořídit byt. Můj bratr a jeho přítelkyně jsou pro ni nejlepší. Zvláštní je,že si ji k sobě nenastěhovali a nepomáhají, jen já řeším stále dokola její problémy… Nemá kam jít a končí jí i hlídání. Má max. důchod. Na ulici ji dát nemohu a platit jí na rok nájem vysoký si též nemohu dovolit. leda že by mi pomohl přítel. Ale to neřeší situaci. Kdyby má matka byla nemohoucí neřeknu, ale je to pěkná a zdravá žena. Je jí 60,ale vypadá o 10 let méně..Přece nemůžu stále brát zodpovědnost za její život…Má matka samozřejmě i mého bratra proti mne poštvala a on je její zachránce a oba nemají daleko k agresivitě.. proto jsem i tenkrát v 17 letech odešla z domu.. a žila jsem od té doby sama za své peníze a vše si vybudovala bez matky… Jen jsem hloupá v tom,že se rozdávám co můžu a pak vždy zjistím,že se mají kolem všichni dobře a já ne… že doplatím na své dobré počínání. Upřednostňovala jsem vždy ostatní a sebe upozadila. Snažím se spousty let dostat do jiného stavu.. tolik jsem si vždy přála mít velkou rodinu a spoustu dětí.. ale bohužel je to tak, že mi není přáno.. a upřímně.. copak bych miminko mohla uvrhnout do takovéhoto prostředí.. vždyť pokaždé když jsem otěhotněla, matka se semnou maximálně hádala a napadala mne i fyzicky.. a stejně jsem pak o plod přišla.. takže by to nešlo.. ale jak mám docílit toho,aby odešla… stále říká,že můj přítel se jí chce zbavit.. ale ona nás chce házet do latě oba a myslí si,že vše budeme dělat jak chce ona a nerespektuje nás.. tedy nikdy nerespektovala mne a pak i tímpádem mého otce.. stále mi jen říká, že mne nikdo nemá rád, že si každý o mne myslí,že jsem zlá i mé kamarádky chtěla popouzet proti mne… ale ony jsou na mé straně a jsou smutné,že toto vůbec prožívám…Myslíte,že po tomto mám ještě šanci nějak situaci urovnat? A oddělit se od matky??? Děkuji za odpověď Isabela

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
MIlá Isi, to je nezáviděníhodná situace. Jste od přírody laskavá žena, která ctí matku svou. Rozumově obě tušíme, že máte právo na vlastní život, avšak emoční vnitřní konflikt je tak veliký, že by Vám to bralo životní sílu. Cítím, že nejefektivnější v kontextu těchto sila a situace by bylo nejvhodnější matce přispívat na garsonku i za pomoci přítele. Je i možné, že výhledově by se vám podařilo vyřídit příspěvek na bydlení… Takže držím palce.