anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, mám problém, už delší dobu se bojím lidí, většího počtu lidí kolem mě. Dříve jsem byla často na podiu (zpěv, tanec, občas nějaká hra) a lidi kteří mě díky tomu předtím znaly, mě teď nechápou že už s tím nemůžu pokračovat. Strach z lidí jsem měla vždycky, už od osmi let kdy začala šikana a učitelky to ignorovaly, ale teď je to v takové fázi, že mám deprese a strach vyjít z bytu. Na střední se to sice trochu zlepšilo, jenže tahle radikální změna začala po nástupu do práce, kdy jsme si s kolegyněmi nesedly a ony se mě snaží jakýmkoli způsobem vyštvat z firmy. Pomoc jsem doteď odmítala, jenže už to nezvládám, nevím co mám dělat, bojím se vyjít z bytu že některou z nich potkám, prostě už nevím jak dál, rodina mi v tomhle spíš nohy ještě víc podrazila než aby mi pomohla, a jediné co mě dá se říct drží nad vodou je psaní. Jednou jsem se dokonce pokusila o sebevraždu, naštěstí mě našla kamarádka. Jako menší jsem docházela na terapie, různá sezení, tehdy mě z toho dostaly terapií se zvířaty, ale teď si tím nejsem jistá. Nechci aby mi můj strach z lidí, i z odchodu z bytu zabránil v normálním životu

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Kateřino, je na čase přijmout to, že potřebuji pomoc. 1. navštívit psychiatra a užívat antidepresíva a možná i anxiolytika - pokud to je pro vás obtrížné, požádejte o pomoc rodiče, sourozence… - požádat o neschopenku psychiatra a systematicky se léčit: 2. pokud možno ihned se nechat hospitalizovat nejlépe na psychoterapeutický pavilon (K2 Kosmonosy, Kroměříž, Horní Beřkovice…) nebo denni sanatorium Horni Palata 3. pokud hospitalizace se odloží, pak alespon vyhledat a spolupracovat s psychoterapeutem… (opět můžete o doprovod požádat) intenzivně… Přeji vše dobré.