anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, je mi 15 a moje kamarádka má veliké trápení. Chodim s ni do školy uz asi 4 roky a do ted byla uplne v pohode, ale v posledni dobe zacala pit alkohol, kouřit, řeže se, fetuje, a to ve velkém množství. Já a ještě jedna moje kamarádka jsme se s ní snažiliy o tom promluvit, ale marně, protože se na nás akorát naštvala a odešla, následně se začala řezat do zápstí ještě víc. V posledních dvou týdnech se to opravdu zhoršilo, začala fetovat i sama doma a ostatní zdraví škodlivé věci dělá mnohem víc než předtím. Její maminka o ničem neví. A timto bych vás chtěla požádat o radu co mám dělat dál. Mám to říct učitelce? Její mamince? Nebo je to jen puberta a časem se to zlepší? Bojim se, že kdybych to nekomu řekla a ona by se o tom dozvěděla, tak by se začala sebepoškozovat mnohem vic. Předem děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá neznámá, je milé, že se snažíte… uvidíte, jestli vaší náklonnosti využije… je to na ni … vím, že jít to někomu říct, je velmi na hraně, ale považuji to v této chvíli za adekvátní… nějakého dospělého, který je důvěryhodný… víte, co se děje u niže nech v rodině? nemůže to s tím souviset. Asi bych volila ten rozhovor s její mamkou… Držím palce a veřte, že nejste zodpovědné za to, jaký život povede.