anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den paní doktorko, prosím Vás o radu ohledně společného bydlení s partnerem. Je mi 25 let, příteli 28 let, čekáme miminko. Známe se přes rok, bydlela jsem sama, on s rodiči. Nyní budeme bydlet spolu, ale nevíme pořádně jak to řešit s financemi. Dala bych peníze dohromady a platila vše z toho, přítel nechce. Chce mít své peníze. Chce po mně vědět kolik budu dávat já, na bydlení, na jídlo, na miminko atd. Jenže já nevím, jak to udělat, jak to řešit. Nemá vůbec zkušenosti s tím se o někoho starat, peníze měl u rodičů jen pro sebe, nic jim neplatil, vše zadarmo včetně jídla. Teď mu peníze zřejmě stačit nebudou a po mně chce asi platit půl napůl. Zdá se mi to nereálné, když budu brát pouze rodičovský příspěvek. Přítel je palice, nenechá si do ničeho mluvit a jeho sebevědomí je dost velké, asi až příliš. Na druhou stranu dle jeho maminky se nedovede postarat ani o sebe, natož o rodinu. Je to velké dítě. Nevím jak to řešit, nemáme ani jeden zkušenost se společným bydlením. Prosím Vás moc o radu. Děkuji Kamila

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Kami, no to jste si "nadělila" dáreček. Navrhněte nechat soud vyměřit vyživovací povinnost na vás a dítě a pokud k tomu bude chtít sdílet domácnost s vámi, je třeba mu naúčtovat nájem a spotřebu… – to myslím zcela vážně – jinak se dostanete do velmi podřízené pozice… V pokud tomu nechce rozumět můžete pokračovat v návrhu – žít samostatně A poděkujte jeho mamince za "výchovu sebevědomého sobce". Držím palce a nenechte se zahnat do kouta svou touhou po ideální rodině… budete později trpět více, protože jak to ted nastavíte, tak to bude a změna bude těžká až nemožná…