anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý deň Pomaly to budú 4 mesiace čo sme sa pohádali s priateľom a on sa rozišiel. Veľmi ma to trápilo pretože rozchod som si zavinila. Mám schizofréniu a nepovedala som mu to. Tie hlasy čo som počula ma nútili mu stále niečo vyčítať a pýtať sa ho či nemá inú. Stále ho očierňovali a moje okolie na tom bolo rovnako. Akoby mi nik neprial aby som bola šťastná. Najprv som sa bála že ma opustí ale potom keď ten strach prešiel a moja choroba zasahovala do vzťahu rozhodla som sa mu to povedať. Lenže nedovolili mi to. Nakoniec to vyvrcholilo tak že ma ovládli a povedali mu skrz mňa to čo by som mu ja nikdy nedokázala povedať. Stretla som známu a tá si vymyslela že ma podvádzal. Doma som mala tiež zle rodičia na mňa stále vyskakovali a ja som nevládala už. Pre tie hlasy to bolo veľké víťazstvo. Ja som slabla oni silneli. Veľmi ma to trapilo a on sa so mnou nerozpravál. Nespávala som nedalo sa mi jesť ani piť. Po dvoch týždňoch sa mi ozval. Vedela som ze sa rozíde no aj tak som išla za ním chcela som ho vidieť. Dve hodiny som u neho preplakala. Hovoril že môžeme byť dobrými kamarátmi a keď budem dačo potrebovať môžem sa mu ozvať. Nakonci povedal že ma ľúbi a začiatkom šk. roka to môžeme skúsiť znova. Ako som bola u neho hlasy mi prikazovali že mu mám povedať že ho neznášam a vtedy som sa im prvý raz vzoprela. Po rozchode som mu to chcela povedať. Už mi nerozkazovali len ešte vedeli využívať moje city a emócie (prehnané reakcie). Chcela som sa stretnúť no on nechcel hovoril že nemá čas. Začala sa škola a ja som sa bála čo bude. Pozdravili sme sa niekedy to je všetko. Po časom mu napísala o stretnutie. Napísal že nevie a mňa to zase zranilo. Zraňuje ma kazdý jeho pohľad a reakcia a už sa ho bojím. V škole pred ním už aj utekám a to doslova ked ho vidím lebo sa bojím čo mi povie. Sníva sa mi skoro stále s ním. Väčšinou je to ako ma volá ku sebe a ja idem potom zmizne a ja ho hľadám a panikárim a bojím sa čo so mnou bude. Myslím si že sa hnevá na mňa po tej poslednej správe a tým že pred ním utekám. Neviem čo robiť. Chýba mi a neviem či mu to mám povedať že by sa aspoň nejako zlepšilo. Môj boj s ňou sa výrazne zlepšil a už to pomaly prekonávam a nepočujem ich tak často preto mu to chcem povedať a trošku dúfam že by sme sa aj možno dali znovu dokopy a bol by to iný vzťah bez takychto problémov. Neviem čo robiť. Som z toho zúfalá.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Niki, to je složitá věc. Pozitivní je, že máte náhled na to, že život s hlasy je fakt dřina… s lékařem předpokládám spolupracujete… mohu vám případně při telefonickém kontaktu dát kontakt na paní, která docela dobře nachází cestu, jak s nimi žít a umenšovat je… má široké zkušenosti…. Dopřejte svému milému život jaký si vybere at s vámi či bez vás – to je opravdová láska… a sobě dejte lásku, kterou potřebujete… Přeji vše dobré.