Dobrý den,potřebuji poradit.Moje dcera"17 let"má podle mně nějaké psychické problémy,deprese.Ve 14 letech se zamilovala do problémového kluka,který byl i na ni zly a stahoval ji do problému.Dcera nevěděla jak si pomoci a začala se sebepoškozovat řezala se žiletkou různě po těle párkrát jsme navštívili dětského psychologa a po rozchodu s tím klukem s poškozováním přestala.Nyni je ve druhém ročníku gymnázia základní školu prošla s vyznamenáním první ročník gymnázia zvládla dobře ale letos se výrazně zhoršila propadá ze třech předmětú cele dny prospi pak nespí dlouho do noci z pokoje skoro nevychází poslouchá hudbu ve které se zpívá o smrti texty si různě píše na papíry"většinou jsou to texty o řezaní žil a sebevraždách"chodíme okolo ní po špičkách nedá se s ní mluvit skoro o ničem jediný správný názor je její,veškeré negativní připomínky k její osobě nebo nesouhlas s ní končí vztekem a"napučením" a v neposlední řadě jsem u ní našla nějaké antidepresiva které zřejmně získala od nějakých kamarádu.Mám o ni strašný strach.Jak jí mám přesvědčit aby navštívila psychologa(ona sama žádný problém nepřipouští,nebo se za něj stydí)Od začátku puberty si nerozumí z vrstevníky kamarády má tak o 3-4 roky starší.Bývala to veselá holka,doma pomáhala teď si neudrží pořádek ani v pokoji,jsou slabé chvilky kdy vyleze ze svého" brlohu" a zapojí se do rodinného dění ale těch je opravdu velmi málo.Budu vděčná za každou radu nebo postup jak ji pomoci aby se ji vrátila chuť do života a neutápěla se v černých myšlenkách.Děkuji M.

Milá M, bohužel 17letý člověk je za sebe již zodpovědný, v té době již je na něm, zda se chce tvořit a jak… dcera prochází intenzivním adolescentním infernem… Je otázka, jak má smysl chodit po špičkách a nekonfrontovat ji s má dáti/dal . Chápu vaše obavy a i máte právní zodpovědnost… jak najít efektivní pokus? Nevím. Navrhuji zajít do školy za metodikem primární prevence/třídní uč. a vymyslet postup… Je pravděpodobná, že na rozmluvu ve škole bude otevřenější… doporučit spolupráci s psychologem (a je možné následně i s psychiatrem kvůli medikaci). Držím palce.