anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den. Mám syna je mu 15 let. Žiju se synem sama a je mi líto jak se ke mě chová. Snažím se s ním komunikovat ,aspoň na chvilku vést nějakou komunikaci ,ale on mě vůbec neposlouchá ,odejde z místnosti jako bych tam nebyla a jde pro něco do kuchyně ,nebo do koupelny, vždycky odejde ,nevydří se mnou v jedné místnosti ,má vždy nějaký důvod odejít ,když ho na to upozorním ,že opět odchází a já bych se s ním chtěla bavit ,nic neříká ,maximálně převrátí oči jako vždy a to je vše ,nebo se urazí. Je to jako když žiji z nájemníkem než se synem. Svoje povinnosti si splní ale potom sedí u počítače ,to je jeho zábava a jemu jedno vše okolo . Nevím jak se mám chovat ,zda mám stále se pokoušet aspoň trochu komunikovat ,ať ví ,že mě zajímá a mám ho ráda a nebo to nechat být a nechodit za ním? Vím ,že má pubertu ,ale je tak chladný a odtažitý ,jako mámu mě to moc mrzí ,přemýšlím ,že jsem špatná matka a špatně jsem ho vychovala a přitom to byl o pár let zpět tak fajn kluk .Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Věro, sama vychovávat syna je těžké… Dobré bývají i další nápomocné osoby v okolí od dětství. Je dobře, že si věci plní… v rámci dospívání se potřebuje od mámy vzdálit… bylo by fajn, kdyby byl v dohledu nějaký mužský "kmen", třeba skautské výpravy… Nepronásledujte ho, stáhněte se, najděte si vlastní aktivity… třeba malování, štrikování, vzdělávání se. Po nějakém čase 2-3 týdny zkuste navrhnout, že byste ráda se domluvila např. na tom, že 2x týdně spolu vypijete čaj a pohovoříte si a zahrajete pexeso… Přeji vše dobré.