anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, už delší dobu mám problé, že bezdůvodně nevěřím partnerovi… teprve nedávno ksem si ale uvědomila, co může být příčinou… už od základní školy si vytvářím v hlavě příběhy…mám někam jít, vymyslím, co vše se stane…(konkrétně s přítelem:má kamarádku a vím, že se spolu každé úterý potkávají, je úterý a já s ním mám sraz… a v hlavě mě napadne, že třeba přijde s ní a pak si vymýšlím, že mi řekne, že se odemě odstěhuje a bude s ní atd…)vůbec nevím, co s tím mám dělat… snažím se si nevytvářet ty situace v hlavě… dělám to v každé chvíli, kdy moje mysl není zaměstnaná něčím jiným… někdy pak nevím, co se doopravdy stalo a co je jem výplod mě fantazie… V poslední době tomu nenapomáhá ani to, že jsem před nedávnem ze zdravotních důvodu byla na potratu… strašně se tím ničím… dokonce se mi každou chvíli vrací vůně nebo co to je, kterou jsem cítila, když mě uspávali…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá Kateřino, naučit se ovládat svoje myšlenky. Klienty k tomu učím v rámci rozvoje koncentrace nejprve se zklidnit v sedě nebo v leže, soustředit se na dech, a vybavit si mozkovnu… tam třeba líheň myšlenek, do které přechází "laserový paprsek" a vypaluje a na jejím místě vzniká hvězda… mozkovnu čistit světlem … při osobním setkání pracujeme na míru. Je možné, že myšlenky jsou spojeny s pocity. Pocity ohledně potratu bývá třeba také poctivě zpracovat. Přeji vše dobré.