anonym Personál zeptal se před 10 roky
Dobrý den, máme na Vás otázku ohledně partnerského vztahu. Rozhodli jsme se Vám s přítelem napsat, protože se navzájem strašně moc milujeme, ale začínáme se trápit, protože nevíme, jak spolu pracovat. Jsme spolu již 4 roky – nyní nám je 18 a 19, Bydlíme spolu. Já jsem měla těžší dětství, pak na mě hrál hodně vliv fakt, že rodiče mě zanedbávali po citové stránce a to, že ve 14 mě jeden kluk donutil k nepříjemným sexuálním věcem. Nedávno jsem sama ,,omylem" při vyučování zjistila, že nejsem tak úplně dcera svých rodičů- jsem z darované gamety. Poslední rok jsem pořád nemocná. Imunitu nemám skoro žádnou, pořád je mi špatně, trloustnu o 6 kilo pak je zase během 2 měsíců zhubnu, myslím že z nervů. Přítel byl spíše uzavřenější, rodina mu také moc nepřidávala a tak začal lhát. Už se to zlepšilo, myslím si že jsem mu pomohla. Dřív lhal, i když pro něj bylo výhodnější říct pravdu. Hodně mi ublížil. Ale i to mu dokážu odpustit pokud by mi to řekl a já nepřicházela na další podrazy znovu a znovu po celé 4 roky. Ano, honil i holky, ale to bylo tou nevybouřeností. Jinak je to skvělý člověk se kterým bych chtěla strávit život, ale já mu nyní prostě nevěřím a zde pramení všechny vzniklé problémy. Přítel neumí mluvit v takových situacích a tvrdí, že mi nelže, ale že to doopravdy zapomene-vytěsní ze svojí hlavy protože se sám za sebe stydí. Já mu to věřím. Z toho vznikají problémy i v sexuálním vztahu. K tomu přítel nastoupil do práce, kdy skoro vůbec není doma a je opravdu unavený na vše. Poraďte nám prosím ( možná spíš mě), jak mám s přítelem mluvit, abychom si vše vyříkali a on se nezasekl hned na začátku? Nedala byste nám nějakou radu, co dělat, abych mu znovu začla věřit a on kvůli tomu přestal být tak deprimovanej ??? Děkujeme předem moc za odpověď. Jste naše záchrana. J+P

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 10 roky
Milá P-J, upřímně – stavte se… popracujeme s pocity jednoho – druhého – podle potřeby dohromady či zvlášt. Co mu nevěříte? Obecně: Odpustit a přijmout druhého takový, jaký je… Vnímat to dobré, co přichází – je-li toho dost… Každý poznat své bolesti a zranění… vnímat, jak ovlivnují prožívání a jednání…uzdravit… poznat svůj strach a taky jak ho změnit… - to učím osobně – ono to přes web fakt moc nejde… a vidět i zranění druhého a nebrat tak osobně některé nepovedenosti… Držím palce a ozvěte se :)