anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, mám veliký problém s partnerem. Náš vztah trvá už pátý rok. Partner je milující, podporující, hodný, vždy ví co chtěl, plánoval budoucnost se mnou. Najednou se ze dne na den stáhl a uzavřel do sebe. Nepoznávám ho. Prý neví co chce, trápí ho práce, šéf se k němu nevhodně chová, má dluhy. Ale to všechno se děje delší dobu, jen mi přijde že teď v něm bouchly saze. Prý chce žít jinde, neví jestli chce být se mnou, jestli chce děti, jestli vůbec dělat tu profesi co vykonává. Když jsem řekla, že odejdu, začal brečet, že mě miluje a co se to s ním děje, že se nepoznává, že má pocit, že má deprese. Ale že prostě chce být se mnou za každou cenu. Druhý den zas ale neví jestli chce být se mnou. Není si ničím jistý. Trvá to asi 4 dny,je to čerstvé. Ráda pro tento vztah udělám hodně, podpořím ho, posilním vztah. Můžu mu dát čas a prostor, ale jsem v nejistotě a nevím co se děje. Chápu, že se může jednat o krizi po 5 letech, ale já ho nepoznávám. Děkuji za odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Veru, do melounu a člověka nevidíme … Přítel má pocit, že životní okolnosti ho válcují, že nemá nad situací kontrolu, ani že s ní plyne v souladu. Projevuje se to depresivitou (exogenní). Jak to bude přítel řešit, těžko říct… A tak nějak hledám otázku – na co se mne vlastně ptáte? Na vašem místě bych po nějaký čas se stáhla do role pozorovatele… a zachovala každodennost. Podpořit můžete, ale nezapomínejte na vlastní pud sebezáchovy. Držím palce.