anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, trpím nerozhodností. Poslední dobou, když se mám rozhodnout mezi dvěma možnostmi, nebo prostě po něco, dokážu se tím zaobírat dlouho, promýšlet až vlastně nevím kudy kam. Musím říct, že nakonec jsme všechny záležitosti vyřešila víceméně úspěšně, ale poslední dobou jsem trpěla bolestmi hlavy, bylo mi špatně od žaludku,smutek, slzy, jsem neschopna se se soustředit na ostatní záležitosti do školy. Ted se musím rozhodnout jestli jet na zahraniční stáž na 2 měsíce nebo ne a jsem z toho zoufalá, nevím už jestli vůbec chci, nebo ne. Je mi špatně, úzko a nevím, přitom jsem si jistá, že moje trápení za takové rozhodnutí nestojí, ale nemůžu si pomoc. Co s tím?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Přesvědčení, že uděláte chybu. Člověk lapený tímto vzorcem často není schopen udělat rozhodnutí, vzdává se své konativní síly v okamžiku, kdy jí je třeba. Často to cítí a dostává se do depresivního ladění. Oprava tohoto přesvědčení: Chyba neexistuje, existují jen zkušenosti. Důvěřuji sobě i druhým, že uneseme přirozené následky rozhodnutí. Mám konativní sílu a mohu dělat rozhodnutí a nést za ně zodpovědnost. Vězte, že hodnocení je často také zavádějící, protože neexistuje jen jedno správné řešení, ale jen zkušenosti. Potřebujete odvahu žít život a nebrat ho až tak vážně… ;) kterou zkušenost si v tomto vesmíru dopřejete? Efektivní je cítit v sobě sílu a plynutí.