Dobrý den, mám podezření nebo to spíše na 100 % vím, že mám sociální fobii. Vše co jsem o ní načetla ,k tomu co se mi děje úplně sedí. Četla jsem, že je to vyléčitelné. Opravdu to tak je? A s takovýmto problémem se chodí k psychologovi? Nejraději bych se návštěvě psychologa (nebo psychiatra) vyhla. Existuje nějaká samoléčba? Pomocí nějakých knih nebo meditace či tak? Děkuji moc a těším se na odpověď.

Milá Ljubo, dobré je, že berete zodpovědnost za překonání fobie na sebe. Určitě bez vaší práce, vyhledávání informací, odborné literatury, bez sebezpytu a realizace efektivních cvičení to nebude ono. Vyhnout se návštěvě psychologa? Proč? (sociální fobie nebo ?) Já osobně doporučuji kombinaci. Klidně se naučte základní relaxaci/meditaci, najděte pocity/situace/myšlenky, které vás cyklí a pak doporučuju: stavte se, abychom tu léčebnou, řízenou meditaci udělali spolu… Možná se hodí i konzultace jak na to… (ted přemýšlím, proč si lidi myslí, že péče o duši je jednodušší než péče o zuby. Proč chodí k ortodentistovi?) Přeji vše dobré.