anonym Personál zeptal se před 9 roky
CHtěla bych vědět názor na tuto situaci a jak by bylo správné reagovat.Problém se týká mé dospělé dcery.Má 3letého syna ve střídavé péči.Otec dítěte se oženil a založil novou rodinu.Mají novorozenou holčičku.On teď dceři oznámil,že jede s novou rodinou v létě k moři na 14 dní, ale syna neberou,protože jeho nová žena si potřebuje odpočinout a Honzík má teď vzteklé období.Když se dcera zeptala jestli stráví aspoň týden i se svým synem,řekl že neví.Střídavku mají po týdnu,proto jí to musel říct.Jak by měla dcera reagovat?Bojí se ,aby nedělaly rozdíly mezi dětma.Teď je syn ještě malý,ale co až z toho bude mít rozum?Má to dcera nějak řešit?Děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milá Páji, nově vytvořená rodina má své hranice, váš vnuk v ní je hostem. Jeho otec si chce zachovat spokojené manželství a tak vyhoví své ženě – což je v pořádku. Jeho žena ví, že není mámou syna z předešlého vztahu, má potřebu užít si své. Ani pro ni to není jednoduchá role. Važme si ji, zda spolupracuje a nechtějme po ni více. Každý má v tomto systému své místo a respektujme to. Dcera se musí smířit s tím, že její dítě má jiné dětství než jeho druhý syn. Mohou se třeba postupně domluvit, že dcera, může také brát jejich dceru na víkend…