Zdravím chtěl bych zde popsat svůj problém, který prožívám něco málo přes čtyři roky, tento psychický problém měl několik forem "vyjadřování"..Začalo to tím, že sem z ničeho nic začal mít strach o svůj sluch, a po té o svůj zrak, vyjadřovalo se to tím, že jsem si musel neustále ověřovat to, zda skutečně vidím, slyším. Po těchto dvou problémech nastal další. Vždy když na něco sahám, ať je to cokoliv tak zažívám to, že si má mysl vybaví někoho, koho nemám rád nějakou osobu a mysl "říká" že pokud se toho daného předmětu nedotknu znovu, tak z ničeho nic "ztratím" své zájmy (něco co umím) a dostane to ta určitá osoba a já "dostanu" ty jeho, ovšem pokaždé si mysl vybaví někoho kdo nemá žádné koníčky, někoho kdo nic neumí.. A proto se toho bojím že z ničeho nic ztratím své zájmy a najednou se stanu tou osobou, která nic neumí..Toto mě obtěžuje především, když například vytvářím pro někoho 3D animaci na zakázku, vždy když něco modeluji a dotknu se kurzorem nějaké ikony, tak mysl opět "zasáhne" a "řekne" že pokud se toho nedotknu tím kurzorem znova, tak že ztratím své zájmy a získá je ta určitá osoba na kterou myslím, pokaždé je to osoba kterou nemám rád… Opravdu se to strašně špatně vysvětluje ..ale je pravda že sem toto ještě nikomu neřekl, tento problém není jediný je možné že mívám i někdy autistické znaky například že neudržuji oční kontakt, nebo že se ve společnosti necítím moc dobře nebo velmi vysoký zájem o svůj koníček což je také pravda baví mě 3D grafika a denně v ní pracuji klidně i 10 hodin už 2 roky..Každopádně abych i uvedl svůj věk, tak je mi 15 a chtěl bych zjistit, co je to za psychický problém poměrně mě to dost omezuje hlavně mou mysl ..Pevně doufám, že s tím něco půjde udělat, a sem rád, že se konečně někdo dozvěděl o mém problému.. :-)

Milý Luky, bohužel to vypadá, že inklinujete k OCD – tj. Obsedantně kompulzivní poruše v kombinaci s úzkostí. Postav se tomu, co nejdřív. Čím déle to budeš dělat, tím náročnější bude změna. Chtělo by to myšlenkovou sebekázeň – urovnat, co je věcné uvažování a co je iracionální. Je možné to zkombinovat s hrou Voice dialoge – to si můžeš v 3D vymodelovat postavičky v hlavě – má to své zákonitosti, proto doporučuji odborné vedení – osobní setkání by se hodilo. Držím palce.