anonym Personál zeptal se před 9 roky
Dobrý den, Již delší dobu s přítelkyní řeším jeji chování. Drží se porad stranou, moc nekomunikuje a podobné submisivní náznaky. Jeji matka o ni od mala nejeví zájem a spíše ji ubližovala než nějak pomohla. Do toho ji pomlouvá a šíří o ní fámy a stupidní výmysly. Toto všechno již v současné době dělá s jeji mladší sestrou. Ve veku 15ti let tenkrát jeji přítel spáchal sebevraždu. Neznámo proč. Matka samozřejmě nepomohla spíše ji to dávala za vinu a nejevil a žádný zájem. Jako by se nic nestalo. V současné době s ní jsem již dlouhou dobu a dle mého názoru má psychyiiické problémy a odmítá se s nimi komukoliv svěřit. Kdyz se s ni snazim komunikovat a zjistit, co se deje, odpověď je samozřejmě ,, Nic ,, . Měla kvuli tomu problémy v práci a podobně. Po mém navrhu at se dá nějak dohromady na nějakou dobu opustila práci. Můj plat nam bohatě stačí a neřekl bych, ze ji cokoliv schází. Ze by to bylo moji vinou si nejsem tak jistý, protože ji miluji a rozkrájel bych se pro ni a děláme tak nejak všechno, co nas napadne. Kdyz jsme nekde na dovolené nebo nekde pryč, je vše v pořádku. Ale jak je chvili sama nebo se vrací z návštěvy od matky, je to opět katastrofa. Napadlo mě i ze ji neco dělá matka ale to uz se ja bohužel nedozvím. Nechci ji tahat k odborníkovi at si zase nemyslí že z ní dělám blázna. Děkuji za názor a odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 9 roky
Milý M, vy ji nemusíte tahat k odborníkovi… tam by se měla vydat sama, pokud ji dochází, že má problém… JInak to vy ani já tady online – nemůžeme pořešit. Měla by se naučit pracovat s pocity (možná si je v první řadě dovolit vnímat a mluvit o nich – následně s nimi pracovat – i se vztahem s mámou…) Je třeba vědět, že to může udělat ona. Je hezké, že ve vás má oporu… tak přeji vám oběma, aby toho využila…