dobry den , som vydata 1 rok , 3 roky sme s manzelom zili v spolocnej domacnosti , takze sme vcelku spolu nieco cez 4 roky.. hned po svadbe nastali problemy.. po troch rokoch spoluzitia musel vziat k sebe svoju 15-rocnu dceru , pretoze byvala manzelka ju nechcela.. takze uz rok zije s nami. zo zaciatku to bol pre mna problem , ale postupne som sa s tym vyrovnala.nemame uzasny vztah medzi sebou , ale respektujeme sa navzajom.nechcem deti , som typ ,ktory uprednostnuje viac pracu a materialne hodnoty. moj manzel to vedel od zaciatku,spoznal ma v lokali , kde som spievala so zivou kapelou. po svadbe sa rozhodol,ze kupi byt.ja som s tym nesuhlasila,nevidela som to ako dobru investiciu,no napriek tomu sa rozhodol.rozhodnutie som akceptovala,s tym ze nechcem byt napisana na byte,a nechcem mat ziadne pravo na jeho byt.Nepacilo sa mi,ze nas troch bral ako rodinu.nepovedal mi priamo,ale citila som,ze je pre neho normalne ,ze sa budem starat o jeho 15-rocnu dceru,a tym budeme mat aj spolocne prijmy,teda spol.kasu.zacali problemy a to v tom zmysle,ze manzel prestal zvladat situaciu.kupa noveho bytu,kde som sa ja nikdy necitila ako doma, starostlivost o jeho dceru z prveho manzelstva, oddelene kasy. zacali hadky , urazky a agresivne spravanie z jeho strany ,ktore vyvrcholilo az k bitkam.. chodievala som domov z roboty a pocuvala som tie najspinavsie slova,ake mozu z ust cloveka len vyjst..nezvladala som situaciu, az som postupne prisla do fazy , kde som ochladla voci akymkolvek vycitkam, urazkam a agresivite. medzi nami je 18 rocny rozdiel,amam pocit , ze by ma chcel drzat pod kontrolou,aj ked sam pripustil,ze nikdy ma nemusel tak drzat nakratko,lebo nikdy nepocul o mne nic zle. mam pocit,ze by sa mal skor zamerat na vychovu svojej dcery , ktora bola vzdy tak trochu probölematicka,ktora ma pravidelne problemy v skole. namiesto toho sa sustredil vzdy az prilis na mna. dosla som k jedinemu zaveru-opustit ho. nasla som si byt , on zacal chodit k psychiatrovi , najskor , ze aby som aj ja s nim isla,lebo obidcvaja potrebujeme üpomoc , ze je to viac-menej manzelska poradna. nesla som tam, lebo si myslim, zeby potreboval pomoc zmenit svoje spravanie,ovladat svoju agresivitu,a sustredit sa na ine veci okolo seba, nie len na mna. poradte mi, co je najvhodnejsie riesenie? mam ho opustit , alebo mam dalej pri nom zostat , a verit mu,ze sa zmenil a este sa len zmeni pre mna? dakujem

Milý Petře, cením si vaší otevřenosti. Každý vztah má svůj vývoj a každý z partnerů prochází svým tempem fází rozhodovací. To, že na partnerský vzah je třeba souhlasu obou partnerů, jistě víte. Je dobře, že maminka vašeho dítěte zná váš vstřícný postoj jak k ní tak k miminku. Jak situaci popisujete, ona v tuto chvíli vás nechce mít vedle sebe a sám tušíte, že když toto nebudete respektovat, její nechuť k vám to spíše posílí. Doporučuji vám, abyste ji tedy oznámil, že její přání respektujete a nevidíte tedy jinou možnost, než se stáhnout a kontaktovat ji jednou za čas (vám doporučuji ozvat se ji tak za 14 dní – dříve ne), abyste se ji poptal na zdraví a zeptal, zda od vás něco nepotřebuje. Přímo teď nemusíte řešit, jak to bude po narození vašeho dítěte, vím, že se ho nezříkáte a je to od vás dobré, ale dejte vývoji čas. Rozhodně nejste zodpovědný za to, čím ona trpí (pokud jste ji neznásilnil, a to nepředpokládám). Chápu, že na klidu vám situace nepřidává, držím vám palce, abyste se dokázal soustředit na své povinnosti – může vám to právě pomoci, odvést myšlenky, které vás bolí a zneklidňují zároveň. Když budete potřebovat orientovat se v nové, složité situaci, můžete mne opět kontaktovat. Přeji vám i vašemu potomku vše dobré.