Dobrý den, jsem učitelka a přišla za mnou studentka (14 let), že se sebepoškozuje. Problém zřejmě pramení z domácího prostředí. Chtěla bych jí pomoct, ale nevím jak. Má hrozný strach, že bude muset k psychologovi, ale kromě povzbudivých slov opravdu nevím, jak na ni. Předem děkuji za odpověď.

Milá neznámá, je dobře, že se Vám svěřila, že ji poskytnete slova povzbuzení… v tom klidně pokračujte. Info pro vás, které asi víte – obvykle odvedení pozornosti od vnitřní bolesti: je zapotřebí nalézt jiné, bezpečnější strategie, jak se vyrovnat s emocemi a vnitřní bolestí (u psychologa) ; na sebepoškozování se vyváří závislost, zlozvyk… Když půjdeme po rozložení rolí, tak mi z toho vychází, abyste se porozhlédla a uviděla, že máte povinnost spolupracovat s rodinou, metodikem prevence, sociálkou… v jakém pořadí? měla byste z mého pohledu navázat spolupráci dle MPP s někým ve škole a pozvat si společně rodiče a nastavit plán, kroky, které se budou realizovat… rodinou terrapii… asi jsem idealista, ale nevím co by tomu mělo bránit… jinak je třeba přizvat sociálkou…. Přeji vše dobré.